Dodávky vozů Škoda vloni propadly o pětinu. Největší ztrátu zaznamenala Fabia

Ilustrační snímek
Škoda Enyaq iV: 600 ks (v roce 2019 se neprodával)
Škoda Citigo: 15 000 ks (- 52 %)
Škoda Scala: 63 200 ks (+ 62 %)
Škoda Rapid: 79 700 ks (- 44 %)
Foto: Martin Přibyl
ČTK Martin Přibyl ČTK, Martin Přibyl
12. 1. 2021 12:03
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto dodala v loňském roce kvůli pandemii koronaviru meziročně skoro o pětinu aut méně. Svým zákazníkům po celém světě dodala 1 004 800 vozů, což je o 19,1 procenta méně než v roce 2019, kdy dodala 1 242 800 vozidel. Největší propad mezi v Evropě aktuálně nabízenými modely nastal u nejstaršího typu v nabídce firmy, Fabie.

Za poklesem dodávek stojí například 39 dní trvající uzavření výrobních závodů a dočasné přerušení prodejních kanálů ve druhém čtvrtletí kvůli pandemii koronaviru.

Nejvyšší meziroční propad mezi modely zaznamenala Fabia, jejíž dodávky klesly o 39 procent na 105 500 vozů. Na druhém místě v prodejích ji tak vystřídalo SUV Karoq. Vzrostly naopak dodávky modelů Scala a Kamiq, a to o 61,7 procenta na 63 200 vozů, respektive o 99 procent na 128 500 vozů.

Nejprodávanějším modelem byla tradičně Octavia, kterých firma dodala 257 400, což představuje meziroční pokles o 29,2 procenta. Na druhém a třetím místě se umístily SUV Karoq a Kodiaq. Většího modelu Kodiaq dodala Škoda 131 600, meziročně o 23,4 procenta méně. Menší SUV Karoq pak zákazníky našlo v 137 200 případech, což představuje ve srovnání s rokem 2019 pokles o 10,1 procenta. Na výsledky jednotlivých modelů se podívejte do galerie.

"Více než jeden milion dodaných vozů zákazníkům na celém světě je pro Škoda Auto velký úspěch. Zejména pak v souvislosti s pandemií koronaviru a s tím spojeným pětitýdenním přerušením výroby během první vlny na jaře uplynulého roku. Rád bych poděkoval celému prodejnímu týmu, našim importérům a dealerům za toto společně vynaložené úsilí. Stejný dík patří i našim kolegyním a kolegům z výroby, řízení kvality a všem dalším škodovákům, kteří bojovali o každý vyrobený vůz," řekl předseda představenstva Thomas Schäfer.

Na domácím českém trhu klesly dodávky zákazníkům v loňském roce o 11,6 procenta na 83 200 aut. V Číně, na svém celosvětově největším trhu, propadla Škoda meziročně o 38,7 procenta na 173 000 dodaných aut.

V západní Evropě zaznamenala automobilka v roce 2020 celkem 434 500 dodávek zákazníkům, meziročně o 16,5 procenta méně. V Německu, na druhém největším trhu značky, bylo zákazníkům za loňský rok dodáno celkem 161 800 vozidel, což představuje meziroční pokles o 15,4 procenta.

Ve střední Evropě dodala Škoda Auto od ledna do prosince roku 2020 zákazníkům celkem 181 900 vozů, tedy o 15,7 procenta méně.

Ve východní Evropě bez Ruska zaznamenala Škoda propad o 20,8 procenta na 39 800 vozů, v Rusku naopak automobilka posílila o 6,8 procenta na 94 600 vozů.

Škoda Auto provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích. Zaměstnává téměř 39 000 lidí, z toho v ČR téměř 34 000.

 

Právě se děje

Další zprávy