Do třídy Superbu s tříválcem i do zásuvky. Citroën C5 X stojí v Česku od 750 tisíc

Jan Matoušek Jan Matoušek
4. 3. 2022 6:02
Citroën ve střední třídě nějakou dobu chyběl. Poslední generaci modelu C5 se prodejně úplně nedařilo a SUV C5 Aircross leží někde na půl cesty s kompakty. Až úplně nový model C5 X vrací dvojitý šíp mezi manažerské vozy ztělesněné Passatem, Superbem nebo Audi A4. Ovšem cenou se velký hatchback s prvky SUV úplně nepodbízí. Začíná na tři čtvrtě milionu korun.

Tak trochu ani ryba, ani rak. Citroën C5 X v sobě chce kombinovat hned několik aut najednou. Robustní designové prvky ze světa SUV jsou rozpoznatelné na první pohled, ostatně se k nim hlásí i písmeno X v názvu modelu. Tvar karoserie pak ze všeho nejvíc připomíná přerostlý hatchback. Pamatujete ještě Renault Vel Satis nebo Opel Signum? Jako kdyby chtěli Francouzi oprášit nikdy nezískanou slávu těchto dvou modelů. Zároveň má v sobě C5 X i něco málo ze světa kombi, především jeho praktičnost.

Při délce 4,8 metru a rozvoru nataženém na 2785 mm má totiž v kufru 545 až 1640 litrů, což není až tak vzdálené od Škody Superb s klasickou karoserií liftback. Připomeňme přitom, že český zástupce je celkově delší. Pokud je v Citroënu plug-in hybridní pohonné ústrojí, pak klesne objem kufru na 485 až 1580 litrů, a to už je vlastně stejně jako u Superbu do zásuvky.

Plug-in hybrid v útrobách C5 X se skládá ze zážehové šestnáctistovky o výkonu 133 kW a 81kW elektromotoru. Obě jednotky jsou vpředu, pohon všech kol tak zůstává Citroënu zapovězen. Dohromady má auto 165 kW a s 12,4kWh baterií ujede na jedno nabití 55 km čistě na elektřinu.

S plug-in hybridem se pojí výhradně osmistupňový automat, stejně jako se zbývajícími dvěma benzinovými motory. Základem je přeplňovaná tříválcová dvanáctistovka s výkonem 96 kW, známá i z dalších Citroënů, Peugeotů a Opelů, výše stojí přeplňovaná šestnáctistovka se 133 kW. Opět jde o známý motor, ostatně auto využívá platformu EMP2.

 

Právě se děje

Další zprávy