Auta s nejhorším výsledkem v nárazových testech. Problémy měly i drahé vozy

Jan Matoušek Jan Matoušek
25. 10. 2018 6:02
V roce 1997 uskutečnila organizace Euro NCAP první nárazový test nového vozu. Od té doby pravidelně každým rokem testuje několik desítek automobilů, přičemž hodnocení se stalo měřítkem bezpečnosti a jedním z kritérií při nákupu nového vozu. Jakkoliv dnes většina značek vyrábí vozy s nejhůře čtyřhvězdičkovým hodnocením ochrany dospělé posádky, v historii to až tak slavné nebylo. Například pět hvězd získalo nové auto poprvé až v roce 2001. Těm nejbezpečnějším se ale věnovat nebudeme, naopak jsme se v následující galerii zaměřili na ta vůbec nejméně bezpečná auta v oblasti ochrany dospělé posádky.

Na přehled bezpečnosti nejnovějších vozidel se podívejte zde.

Foto: Rover

Rover 600 - 1997

Britský Rover 600 dostal v roce 1997 původně dvě hvězdičky, o jednu ale nakonec přišel. Důvodem byla třeba nestabilní struktura karoserie, která při čelním nárazu zavinila život ohrožující zranění řidiče v oblasti hrudníku. Chodidla pro změnu v době nárazu ohrozil posunutý brzdový pedál. Také volant s jediným airbagem ve voze výrazně změnil svou pozici, což může ohrozit bezpečí menších nebo naopak vyšších řidičů. Špatně je hodnocena i oblast řidičových kolen či pánve. Při bočním nárazu byla velkému riziku zranění vystavena žebra řidiče.

Záznam nárazového testu najdete na další stránce.

 

Právě se děje

Další zprávy