Divize AMG Mercedesu čeká rekordní rok. I ty další

Radek Pecák Radek Pecák
28. 10. 2012 7:35
Premiéra vozu A45 AMG se odehraje na jaře v Ženevě
Šéf divize Ola Källenius na návštěvě v Praze
Šéf divize Ola Källenius na návštěvě v Praze | Foto: Aktuálně.cz

Ve stejný den, kdy šéf tuzemského zastoupení automobilky Renault uvedl, že prodejce této značky čekají v příštích měsících horší časy než nyní a v agenturním zpravodajském servisu vyšla zpráva, že Ford bude nucen uzavřít svoji továrnu v belgickém Genku, oznámil šéf divize AMG značky Mercedes-Benz Ola Källenius, že je čeká historicky nejlepší rok. Je to další potvrzení faktu, že luxusní značky, na rozdíl od těch masových, ani v době ekonomické krize netrpí nouzí o zákazníky.

Prodeje aut AMG letos oproti loňsku vzrostou o třicet procent.

Mercedes tak dnes už rád zapomíná na to, že zakladatele firmy AMG, pány Hanse Wernera Aufrechta a Erharda Melchera v 60. a 70. letech šéfové v lásce neměl.  "Jak si mohou dovolit sahat na naše dokonalé vozy," znělo tehdy v kancelářích ve Stuttgartu. V 90. letech byla ale už spolupráce oficiální a od roku 1999 je dokonce AMG součástí koncernu Daimler.

Budou i levnější AMG

AMG dnes prodává přibližně dvacet tisíc aut ročně. S tím se ale nehodlá spokojit. Během pěti let, které zbývají do oslav 50. výročí založení značky, hodlá prodeje zvýšit o polovinu na nejméně 30 000 aut ročně a počet modelů navýšit ze současných 22 na minimálně 30.

Tímto vozem vše začalo
Tímto vozem vše začalo | Foto: Radek Pecák

Současně chce oslovit i nové spektrum zákazníků. V současné době totiž AMG nabízí pouze vozy od třídy C s cenou převyšující 70 000 euro (1,75 milionu korun), ale již v příštím roce bude mít AMG levnější vůz postavený na základě třídy A. "Ponese označení A 45 AMG," sdělil Källenius. Pod  kapotou by měl mít nejvýkonnější čtyřválcový motor, který kdy byl vyroben. "Výkon bude rozhodně přes tři sta koní," odpověděl na upřesňující dotaz redaktora Aktuálně.cz. Automobil si odbude výstavní premiéru na ženevském autosalonu příští jaro.

Kromě samotných vozů AMG vydělávají značné peníze i designové pakety AMG. Je jimi vybaven každý čtvrtý prodaný Mercedes. "U některých typů je to však takřka sto procent, sdělil Jan Bubeník, obchodní a marketingový ředitel divize osobních vozů zastoupení Mercedes-Benz po Českou  republiku.

Češi milují ML AMG

Nejprodávanějším typem AMG (tedy celého vozu, nikoli paketu) je v České republice dlouhodobě model ML. Za 12 let se ho prodalo už více než sto kusů, následuje SL, třída C a SLS AMG.

AMG se v současné době pouští i do produkce vozů s elektrickým pohonem. V Paříži měla v září premiéru elektrická verze SLS AMG, která bude již příští rok v prodeji. 

AMG si podle Källeniuse vytkla rovněž cíl snížit průměrné emise CO2 svých vozů během příštích pěti let o 20 procent. Prvním krokem je model SLK 55 AMG, který se nyní pyšní titulem nejúspornějšího osmiválcového motoru všech dob. Spotřeba automobilu, který má k dispozici 422 koňských sil a maximální točivý moment je 540 Nm, je v kombinovaném režimu jen 8,4 litru benzínu, což odpovídá emisím 195 gramů CO2 na ujetý kilometr. V motoru byla použita technologie z Formule 1, což je vypínání poloviny válců v době, kdy je motor málo zatížen.

 

 

Právě se děje

Další zprávy