Diesely ve Fabii skončí. Škoda je přestane do svých menších modelů montovat už příští rok

Jan Matoušek Eva Srpová Jan Matoušek, Eva Srpová
13. 9. 2017 15:37
Dieselové motory se stáhnou z nabídky pro Fabii už v polovině roku 2018, kdy na trh přijde modernizovaná verze. Na setkání s českými novináři na automobilovém veletrhu ve Frankfurtu nad Mohanem to potvrdil předseda představenstva automobilky Škoda Bernhard Maier. Představil také další plány do budoucna.
S diesely ve Fabii bude příští rok konec. Namísto nich se do nabídky motorů za dva roky zařadí pohon na stlačený zemní plyn.
S diesely ve Fabii bude příští rok konec. Namísto nich se do nabídky motorů za dva roky zařadí pohon na stlačený zemní plyn. | Foto: Škoda Auto

Na setkání s českými novináři, které proběhlo na automobilovém veletrhu ve Frankfurtu nad Mohanem, předseda představenstva automobilky Bernhard Maier potvrdil, že dieselové motory se budou z nabídky postupně stahovat.

"Je pravdou, že ve Fabiích budou dieselové motory končit. Je to dáno technologiemi kvůli snižování emisí výfukových plynů. Předpokládáme, že by v menších segmentech nebyla tato technologie cenově konkurenceschopná," dodal na vysvětlenou.

Má se tak stát v polovině příštího roku, ke změně dojde při uvedení modernizované verze Fabie na trh. Výroba Fabie Combi prý ale zatím ukončena nebude.

Zároveň však dodal, že nabídka pohonných ustrojí bude pestrá a spalovací motory se budou vyvíjet i nadále. "Chceme nadále silně podporovat pohon na CNG. Tato technologie je dostupná již nyní a s její pomocí dokážeme snížit objem vypouštěných emisí CO2 o 20 procent. Objem vypouštěných pevných částic dokážeme snížit ještě výrazněji," říká Bernhard Maier.

Také proto se v roce 2019 začne do Fabie a rovněž do Rapidu montovat pohonné ústrojí na stlačený zemní plyn (CNG).

Automobilka se také chce dále věnovat vývoji mild-hybridů, full-hybridů, modelů PHEV a elektrických vozů. Snahou automobilky je prý nabídnout elektrické vozy stejně dostupné, jako jsou dnes auta s naftovým motorem.

Plány do budoucna se v poslední době u automobilky měnily, Škoda musela zareagovat na rostoucí poptávku po elektrických modelech po celém světě, navíc je nutné splnit emisní požadavky. Proto se teď značka snaží vývoj elektrifikovaných modelů uspíšit.

V roce 2020 se má představit sériová verze konceptu Vision E, o rok dříve se ukáže Superb PHEV, v roce 2025 prý Škoda bude mít v portfoliu pět elektrifikovaných modelů.

"V tento okamžik ale nedokáži přesně říct, o jaké modely se bude jednat. Je na to příliš brzy," řekl Maier na otázky týkající se konkrétních modelů elektrifikovaných automobilů.

Předseda představenstva zároveň nastínil, kolik by mohl stát sériový model konceptu Vision E. "Bude stát zhruba tolik co nyní naftový Superb s asi deseti nebo patnáctiprocentní přirážkou."

Je však otázkou, který naftový Superb má Bernhard Maier na mysli. Nejlevnější varianta s motorem 2.0 TDI/110 kW stojí 683 900 Kč, avšak nejdražší Superb 2.0 TDI/140 kW v nejvyšší výbavě a s pohonem všech kol a automatem vyjde na 1 050 900 korun. Dá se tedy očekávat, že cena se bude pohybovat mezi 800 000 až 1,2 milionu Kč. Maier zároveň vyvrátil, že by se elektromobil měl jmenovat Felicia. Plánované jméno ale neprozradil.

Škoda chce také expandovat na další světové trhy. "Naplánovali jsme vstup na singapurský trh. Jižní Koreu bedlivě sledujeme, ale museli jsme plány trochu přibrzdit kvůli homologaci. V Íránu musíme situaci zvážit kvůli geopolitické situaci.

Nabízí se také velký trh ASEAN a zabýváme se také myšlenkou vstupu na severoamerický trh. Pro nás je nicméně důležité, abychom rostli ziskově a udržitelně," dodal Bernhard Maier ze Škody.

Na tomto odkazu si přečtěte další články o škodovkách.

 

Právě se děje

Další zprávy