Benzin, nebo diesel. Vyplatí se pořízení naftového kompaktního kombi?

Jan Matoušek Jan Matoušek
17. 1. 2019 6:05
Naftové motory v poslední době dostávají jednu ránu za druhou. Nejprve přišla kauza Dieselgate, při níž koncern Volkswagen pomocí softwaru falšoval výši hodnot vypouštěných emisí oxidů dusíku při homologačních testech a následně v reálném provozu. Podobný problém začaly řešit i další automobilky jako Daimler nebo Fiat-Chrysler. Některá města pak následně zakázala vjezd starších naftových automobilů do svých center. To všechno se podepsalo na klesající poptávce po naftových motorech. Má dnes vůbec smysl si vůz s turbodieselem kupovat? Podívejte se na situaci u devíti kompaktních kombíků.

Škoda Octavia Combi 1.0 TSI vs. 1.6 TDI

Stejné motory jako u Leonu ST jsme vybrali i pro Octavii Combi. To znamená 1.0 TSI / 85 kW se šestistupňovým manuálem a 1.6 TDI / 85 kW s pětistupňovým manuálem.

Společně se oba motory nabízí ve výbavách Active, Ambition a Style, přičemž cenový rozdíl je vždy 60 tisíc korun. Budiž příkladem základní výbava s cenou 472 900 korun za benzinový a 532 900 korun za naftový motor.

Spotřeba litrového TSI je v průměru 4,8 l / 100 km. U TDI je to 4,2 l / 100 km, rozdíl tedy činí 0,6 l / 100 km. Naftový motor se tak vyplatí po 352 112 km, při pětiletém provozu to znamená 70 422 km za rok.

Porovnali jsme u Octavie i silnější jednotku 1.5 TSI / 110 kW a 2.0 TDI / 110 kW, u nichž však musíme zvolit automat DSG. Cenový rozdíl mezi nimi je 65 tisíc korun, přičemž se spolu nabízí ve výbavách Ambition, Style a Laurin & Klement. Spotřeba benzinového modelu je 5,1 l / 100 km, u naftového je to 4,4 l / 100 km. Rozdíl 0,7 l / 100 km indikuje, že se naftová verze vyplatí po 323 785 km. Test Octavie Combi čtěte na Vybermiauto.cz.

 

Právě se děje

Další zprávy