Benzin, nebo diesel. Vyplatí se pořízení naftového kompaktního kombi?

Jan Matoušek Jan Matoušek
17. 1. 2019 6:05
Naftové motory v poslední době dostávají jednu ránu za druhou. Nejprve přišla kauza Dieselgate, při níž koncern Volkswagen pomocí softwaru falšoval výši hodnot vypouštěných emisí oxidů dusíku při homologačních testech a následně v reálném provozu. Podobný problém začaly řešit i další automobilky jako Daimler nebo Fiat-Chrysler. Některá města pak následně zakázala vjezd starších naftových automobilů do svých center. To všechno se podepsalo na klesající poptávce po naftových motorech. Má dnes vůbec smysl si vůz s turbodieselem kupovat? Podívejte se na situaci u devíti kompaktních kombíků.

Renault Mégane Grandtour 1.3 TCe vs. 1.5 Blue dCi

Renault nedávno výrazně omladil motorovou paletu nejen řady Mégane. Kombi Grandtour tak nabízí srovnatelné například motory 1.3 TCe / 85 kW a 1.5 Blue dCi / 85 kW - v obou případech s manuální šestistupňovou převodovkou.

Spolu se motory nabízí ve výbavách Zen, Limited a Intens, vždy s cenovým rozdílem 58 tisíc korun ve prospěch benzinového motoru. Třeba u verze Zen je to tak 410 900 korun za benzinový a 468 900 korun za naftový agregát.

Spotřeba zážehového motoru je 5,4 l / 100 km, u naftového agregátu je 3,9 l / 100 km. To je rozdíl 1,5 l / 100 km ve prospěch naftového motoru. Vyplatí se tak po ujetí 128 392 km. Při modelovém pětiletém vlastnictví to znamená 25 678 km ročně. Test kombi si přečtěte tady.

 

Právě se děje

Další zprávy