Jan Matoušek
17. 1. 2019 6:05
Naftové motory v poslední době dostávají jednu ránu za druhou. Nejprve přišla kauza Dieselgate, při níž koncern Volkswagen pomocí softwaru falšoval výši hodnot vypouštěných emisí oxidů dusíku při homologačních testech a následně v reálném provozu. Podobný problém začaly řešit i další automobilky jako Daimler nebo Fiat-Chrysler. Některá města pak následně zakázala vjezd starších naftových automobilů do svých center. To všechno se podepsalo na klesající poptávce po naftových motorech. Má dnes vůbec smysl si vůz s turbodieselem kupovat? Podívejte se na situaci u devíti kompaktních kombíků.
Renault Mégane Grandtour 1.3 TCe vs. 1.5 Blue dCi
Renault nedávno výrazně omladil motorovou paletu nejen řady Mégane. Kombi Grandtour tak nabízí srovnatelné například motory 1.3 TCe / 85 kW a 1.5 Blue dCi / 85 kW - v obou případech s manuální šestistupňovou převodovkou.
Spolu se motory nabízí ve výbavách Zen, Limited a Intens, vždy s cenovým rozdílem 58 tisíc korun ve prospěch benzinového motoru. Třeba u verze Zen je to tak 410 900 korun za benzinový a 468 900 korun za naftový agregát.
Spotřeba zážehového motoru je 5,4 l / 100 km, u naftového agregátu je 3,9 l / 100 km. To je rozdíl 1,5 l / 100 km ve prospěch naftového motoru. Vyplatí se tak po ujetí 128 392 km. Při modelovém pětiletém vlastnictví to znamená 25 678 km ročně. Test kombi si přečtěte tady.