Benzin, nebo diesel. Vyplatí se pořízení naftového kompaktního kombi?

Jan Matoušek Jan Matoušek
17. 1. 2019 6:05
Naftové motory v poslední době dostávají jednu ránu za druhou. Nejprve přišla kauza Dieselgate, při níž koncern Volkswagen pomocí softwaru falšoval výši hodnot vypouštěných emisí oxidů dusíku při homologačních testech a následně v reálném provozu. Podobný problém začaly řešit i další automobilky jako Daimler nebo Fiat-Chrysler. Některá města pak následně zakázala vjezd starších naftových automobilů do svých center. To všechno se podepsalo na klesající poptávce po naftových motorech. Má dnes vůbec smysl si vůz s turbodieselem kupovat? Podívejte se na situaci u devíti kompaktních kombíků.

Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI vs. 1.6 TDI

Podobně jako u koncernových sourozenců, i u Golfu Variant jsme zvolili pro porovnání motory s výkonem 85 kW. Na rozdíl od Škody a Seatu uvádí německá automobilka rozdíl ve spotřebě celý litr na 100 km - 4,1 l / 100 km u naftového a 5,1 l / 100 km u benzinového motoru. Spolu se však nabízí jen ve výbavě Comfortline s cenovým rozdílem 59 tisíc korun (519 900 korun za benzinový a 578 900 korun za naftový motor).

Aby se koupě naftového Golfu Variant vyplatila, je potřeba s vozem najet minimálně 199 790 km, při modelovém pětiletém provozu je to 39 958 km za rok. Jak vůz jezdí se dozvíte tady.

 

Právě se děje

Další zprávy