Benzin, nebo diesel. Vyplatí se pořízení naftového kompaktního kombi?

Jan Matoušek Jan Matoušek
17. 1. 2019 6:05
Naftové motory v poslední době dostávají jednu ránu za druhou. Nejprve přišla kauza Dieselgate, při níž koncern Volkswagen pomocí softwaru falšoval výši hodnot vypouštěných emisí oxidů dusíku při homologačních testech a následně v reálném provozu. Podobný problém začaly řešit i další automobilky jako Daimler nebo Fiat-Chrysler. Některá města pak následně zakázala vjezd starších naftových automobilů do svých center. To všechno se podepsalo na klesající poptávce po naftových motorech. Má dnes vůbec smysl si vůz s turbodieselem kupovat? Podívejte se na situaci u devíti kompaktních kombíků.

Opel Astra ST 1.0 Turbo vs. 1.6 CDTI

Také u Opelu Astra ST jsme zvolili spíše základní motorové varianty, stejně jako u konkurentů. Z benzinových motorů jde o tříválec 1.0 Turbo / 77 kW s manuální pětistupňovou převodovkou, z naftových jednotek je to 1.6 CDTI / 81 kW s ručním řazením se šesti stupni.

V základní výbavě Selection je rozdíl mezi oběma jednotkami 79 tisíc korun (427 990 korun za benzin a 506 990 korun za naftu). Stejné je to i u výbav Dynamic a Innovation.

Průměrná spotřeba benzinového motoru je 4,6 l / 100 km, u naftové jednotky je 4,5 l / 100 km. Rozdíl je tedy jen desetina litru, což ukazuje, jak, minimálně na papíře, jsou dnešní benzinové motory úsporné. Pokud bereme tedy pouze papírová data a nepočítáme mimo paliva další náklady jako povinné ručení, vyplatil by se naftový motor až po více než 5,8 milionu kilometrů. Test kombíku čtěte tady.

 

Právě se děje

Další zprávy