Sedm zásadních věcí, které se změnily na Nissanu Qashqai. Má velkou konkurenci včetně Škody Karoq

Eva Srpová Eva Srpová
2. 7. 2017 7:56
Facelifty oblíbených automobilových modelů jsou obvykle opatrné a nejdou dál než ke kosmetickým změnám nebo modernizaci multimédií. Rodinné SUV Nissan Qashqai sice není od základu nové, ale některé změny jsou zásadnějšího charakteru. Sestavili jsme jejich seznam.
Qashqai před deseti lety v podstatě odstartoval boom městských SUV, od té doby mu ale vyrostlo mnoho konkurentů, a tak to nemá tak snadné jako dřív.
Qashqai před deseti lety v podstatě odstartoval boom městských SUV, od té doby mu ale vyrostlo mnoho konkurentů, a tak to nemá tak snadné jako dřív. | Foto: Nissan

1. Design
U vzhledu se zkrátka zastavit musíme, nebudeme ho však zásadně rozpitvávat. Modernizovaný Qashqai má upravené světlomety s delší páskou s LED denního svícení, ta má nově devět diod místo původních šesti. Dostal také jinou masku a nárazník, a to zejména v okolí mlhovek, a také jinou grafiku zadních světlometů. Je delší o 1,7 cm, což jde však na vrub pouze jiným tvarům, nikoli konstrukčním změnám. Všechny Qashqaie teď mají na střeše anténu ve tvaru žraločí ploutve.

2. Interiér s novým volantem
Nejviditelnější změnou je nový volant. Zatímco například Peugeot jde cestou jeho zmenšování, Nissan se rozhodl volant v modelu Qashqai vyměnit za vetší, s tlustším věncem a zploštěním na jeho spodní části. Pocitům z řízení to výrazně pomohlo. Stejný volant má také model Micra a nový X-Trail.

Nové dekory a lepší povrchy jsou v rámci faceliftu samozřejmostí, novinkou jsou ale štíhlejší opěradla předních sedadel, která zajistí, že pasažéři sedící vzadu mají více místa na kolena. Tato část sedadel je navíc oplastovaná, takže děti sedadla neokopou. Jsou ve všech výbavách vyjma základní verze Acenta, která má sedadla původní.

Sedadla nové vrcholné verze Tekna+ mají jemnou kůži a výrazné prošívání.
Sedadla nové vrcholné verze Tekna+ mají jemnou kůži a výrazné prošívání. | Foto: Nissan

3. Láká na luxus
Změnila se hierarchie stupňů výbav. Do nabídky přibyla vrcholná verze Tekna+. Ta se tedy řadí nad Teknu, dříve prémiovější variantu. Tekna+ dostala čalounění s prémiovou jemnou kůží a především výrazným prošíváním, což nikdy dříve žádné Nissany v Evropě neměly. Také má bederní opěrku, opět pro evropské Nissany novinka.

4. Kultivovanost
Při modernizaci Qashqaie se automobilka rozhodla zaměřit na utlumení kabiny. Přibylo tedy efektivnější tlumicí materiály v okolí podběhů, které lépe odfiltrují hluk od kol, skla ve druhé řade jsou tlustší, což také přispívá ke snížení vnějšího hluku při jízdě. Efekt je skutečně znát. Ve voze je příkladné ticho. Vynikne nejvíce v případě, že ho pohání benzinová šestnáctistovka. S dieselem už to není tak slavné, ale pořád uspokojivé.

Tento aerodynamický detail si Nissan nechal patentovat.
Tento aerodynamický detail si Nissan nechal patentovat. | Foto: Eva Srpová

5. Patent
Ke kultivovanosti má přispívat i speciální detail, který si Nissan nechal patentovat a pravděpodobně se časem objeví i na dalších modelech značky. Jde o jakási křidélka na spodní straně předního nárazníku. Jsou vidět, pokud se podíváte pod auto. Tato křidélka mění a zpomalují tok obtékajícího vzduchu. Mají spolu s dalšími změnami přispívat ke zlepšení aerodynamiky a v důsledku také snížení spotřeby.

6. Ovladatelnost
V Nissanu se rozhodli zlepšit v rámci faceliftu jízdní vlastnosti, respektive aby Qashqai méně nakláněl a kroutil v zatáčkách a lépe držel stopu. Přitvrdily se tedy pružiny, přitvrdily tlumiče, vůz dostal tužší přední stabilizátor a zmírnil se účinek posilovače. Změny to jsou sice drobné, ale funkční. Qashqai skutečně předvádí o chlup jistější a tedy dynamičtější jízdní styl, i když ne o moc. Nedotáčivost se nám u vozů s dieselem zdála vyšší.

7. Asistenční systémy
Každá automobilka se v současnosti intenzivně věnuje vývoji bezpečnostních asistentů, a zejména těch, které aktivně zasahují do řízení. Qashqai umí upozornit na provoz za couvajícím vozem, pomocí radarového systému umí rozpoznat i chodce a upozornit na riziko srážky s ním, díky radaru monitoruje i mrtvé úhly.

Dostal do výbavy také funkci Auto hold, tedy funkci aktivace automatické brzdy po dobu tří minut, když řidič zastaví. Nemusí mít tedy nohu na brzdovém pedálu.

V nabídce pohonných jednotek se však neměnilo nic, i nadále se tedy nabízí s pohonem předních nebo všech kol, s manuální nebo bezestupňovou převodovkou, se dvěma benzinovými motory o objemu buď 1,2 nebo 1,6 litru nebo turbodieselem (1,5 a 1,6 l). Ceny modernizované verze budou oznámeny až v průběhu července, neočekává se ale radikální zdražení. Současný model začínal na akční částce 399 900 Kč.

Qashqai je celkově povedené SUV, navíc v Evropě nejprodávanější ve své kategorii. V Česku se za prvních pět měsíců 2017 drží na 3. pozici za Škodou Yeti a Dacií Duster. V poslední době se ale na trhu s SUV objevuje čím dál více nových aut, takže modernizace byla nezbytná, pokud si vůz chce přední příčky v prodejích udržet. Jedním z velkých konkurentů nissanu na českém trhu bude Yetiho nepřímý nástupce, Škoda Karoq.

Podrobný test faceliftovaného Nissanu Qashqai byl publikován zde. Český ceník auta zatím není k dispozici, importér by ho měl zveřejnit v nejbližších dnech.

 

Právě se děje

Další zprávy