Další krásný kousek do sbírky: První test nového SUV kabrioletu Range Rover Evoque Convertible

Radek Pecák Radek Pecák
22. 3. 2016 16:30
Britská značka si je vědoma, že kabriolety nejsou zbožím, které by zaujalo na všech automobilových trzích. Přesto vyvinula vůz, který těží z krásného designu a má i schopnosti pro jízdu v terénu. Range Rover Evoque bude k mání se třemi typy motorů v cenách od 1 421 750 Kč.
Schopnosti vozu jsme testovali i na trati vytyčené na sněhem pokrytém horském svahu.
Schopnosti vozu jsme testovali i na trati vytyčené na sněhem pokrytém horském svahu. | Foto: Range Rover

První majitelé vozu Range Rover Evoque Convertible, což je kabriolet vytvořený z veleúspěšného prémiového SUV, musí počítat s tím, že si jejich dopravní prostředek bude stále někdo mobilem fotit či natáčet.

Alespoň takovou zkušenost získal redaktor online deníku Aktuálně.cz, který se ve Francii, v Savojských Alpách, zúčastnil mezinárodní novinářské prezentace tohoto modelu.

Není divu, tohle auto je opravdu hezké a umíme si představit opravdu dlouhou řádku slečen a mladých paní, které u svého vyvoleného budou o Evoque Convertible žadonit. Ať je střecha nahoře nebo dole, stále je vůz nadmíru fotogenický. V tom se neliší od kupé Range Rover Evoque, se kterým má shodné díly až po hranu bočních dveří.

Podrobnou recenzi kupé naleznete zde

Evoque Convertible je přes své poměrně kompaktní rozměry (na délku měří 437 centimetrů) poměrně prostorné a praktické auto. Plátěná skládací střecha se skládá během 18 sekund (natahuje za 21) a čtyři elektromotory s ní manipulují i během jízdy v rychlostech do 48 kilometrů v hodině.

Střecha se složí na 18 a natáhne za 21 sekund.
Střecha se složí na 18 a natáhne za 21 sekund. | Foto: Range Rover

Největším překvapením pak bylo, že uvnitř je místo pro čtyři dospělé. A to jak při stažené, tak i natažené střeše. Redaktor vysoký 186 centimetrů si to ověřil na vlastní kůži. Nejprve nastavil sedačku řidiče do polohy, ve které obvykle řídí, a následně usedl na lavici ve druhé řadě. Rezerva před koleny i nad hlavou sice už činila pouhý jeden až dva centimetry, ale i za to musíme konstruktéry pochválit.

Objem zavazadlového prostoru dosahuje 251 litrů, což je parametr obvyklý u malého městského vozu. Je ovšem třeba si uvědomit, že nad prostorem pro zavazadla je místo na složení celého systému střechy. Uprostřed zadních sedaček je otvor, kterým lze prostrčit dlouhé předměty. V našem případě to samozřejmě byly sjezdové lyže.   

Při výletech na hory se určitě bude hodit otvor uprostřed opěradel zadních sedadel.
Při výletech na hory se určitě bude hodit otvor uprostřed opěradel zadních sedadel. | Foto: Range Rover

Přestože se první seznámení s tímto autem odehrávalo v Savojských Alpách, většinu jízd jsme absolvovali s otevřeným nebem nad hlavou. Počasí k tomu ostatně přímo vyzývalo. Na modrém nebi svítilo slunce a v údolích byly místy teploty mezi 12-15 stupni.

Jak jsme si ověřili, v rychlostech do zhruba 90-100 kilometrů v hodině dovnitř téměř nefouká. Tepelný komfort zvyšují vyhřívaná přední sedadla (za příplatek i s masážní funkcí) a rovněž vyhřívaný volant.

V dálničním tempu jsme pak nepříjemný chladivý vzduch cítili pouze na temeni hlavy. Tam jsme proto raději střechu nainstalovali. Je k tomu zapotřebí pouze jediné - stisknout tlačítko na středovém panelu. Izolační materiály, které jsou součástí plátěné střechy, dokážou i v rychlostech kolem 130 kilometrů v hodině velmi dobře odfiltrovat jak hluk motoru, tak i zvuk proudícího vzduchu.

Při jízdě s nataženou střechou je uvnitř příjemné ticho.
Při jízdě s nataženou střechou je uvnitř příjemné ticho. | Foto: Range Rover

Range Rover Evoque Convertible se bude na českém trhu nabízet se třemi typy motorů, výhradně s pohonem všech kol a s automatickou devítistupňovou převodovkou. Ve Francii jsme se nesvezli pouze s nejslabším dieselovým provedením, které má pod kapotou dvoulitrový čtyřválec naladěný na výkon 150 koní.

Stoosmdesátikoňový vznětový agregát byl namontován v oranžově lakovaném exempláři vozu, který jsme využili k cestě z letiště v Lyonu do horského střediska Courchevel. Průměrná spotřeba na této trase dosáhla 9,5 litru. Kolega, který se stejným vozem absolvoval druhý den cestu zpět, pak odečetl z palubního počítače spotřebu 7,4 litru. V reálu tak zřejmě budou mít vlastníci vozu dlouhodobou spotřebu kolem 8 litrů nafty.

Kufr poslouží pro uložení cestovních zavazadel dvou lidí.
Kufr poslouží pro uložení cestovních zavazadel dvou lidí. | Foto: Range Rover

V případě jediné zatím nabízené benzinové varianty (přeplňovaný čtyřválec 2,0 s výkonem 240 koní jsme pak v průměru jezdili lehce na hranici deseti litrů.

Těm, kteří rádi jezdí sportovnějším tempem, bychom určitě tento motor doporučili spíše než diesel. S tím bylo občas v kopcovitém terénu docela obtížné někoho předjet. V zatáčkách auto i přes značnou hmotnost, která se těsně přiblížila k dvěma tunám, působí poměrně obratně a podvozek potěší svojí schopností nehlučně pohlcovat rázy pocházející od setkání kol s nerovným povrchem.

Schopnosti pohonu všech kol jsou i díky přítomnosti systému Terrain Response velmi dobré. Můžeme tak soudit po jízdě na trati vytyčené na horském svahu nedaleko proslulého horského letiště Altiport Courchevel. V hlubokém sněhu si toto SUV, využívané jinak daleko častěji pro pojížďky mezi nákupními středisky a restauracemi, vedlo s bravurou. Kdyby to ale opravdu někdo s jízdou v terénu s tímto vozem myslel vážně, garantuje výrobce rovněž schopnost brodění vodou až do hloubky 50 centimetrů.

Vzadu je poměrně solidní prostor i pro dospělé.
Vzadu je poměrně solidní prostor i pro dospělé. | Foto: Range Rover

Výbava vozu zahrnuje řadu zajímavých prvků. Nejvíce na očích je superširoká dotyková obrazovka centrálního displeje s úhlopříčkou 10,2 palce. Kolem ní nejsou žádná klasická tlačítka. Pomocí dotyku na jednu z ikon na displeji se pak nastavuje audiosystém, klimatizace, telefon a satelitní navigace. Přístup k těmto funkcím je ale možný i pomocí tlačítek na volantu. Displej dále nabízí také ovládání parkovací kamery, nastavení masážních funkcí a jejich intenzity nebo přepínání klimatizace ve třetí řadě.

Pevný disk multimediálního systému má kapacitu až 60 GB, což pro představu umožňuje uložení přibližně 16 000 skladeb.

Interiér vypadá rovněž dobře a je i kvalitně zpracován.
Interiér vypadá rovněž dobře a je i kvalitně zpracován. | Foto: Range Rover

Evoque Convertible se bude prodávat ve dvou stupních výbav. Vůz s motorem 2.0 TD4 (150 koní) bude k mání ve výbavě SE Dynamic za 1 421 750 Kč včetně DPH, luxusnější výbava HSE Dynamic je dražší o 174 000 Kč.

Bez příplatku je vůz vybaven tempomatem, osmnáctipalcovými koly z lehkých slitin (na přání mohou být až dvacetipalcová), elektricky ovládanými předními sedadly, dvouzónovou klimatizací, centrálním zamykáním, které uzamkne i palubní přihrádku, parkovacími senzory vpředu i vzadu, systémem pro udržování zvoleného jízdního pruhu s funkcí autonomního brzdění a rádiem s CD přehrávačem.

Objednávky přijímají dealeři značky již nyní.

 

Právě se děje

Další zprávy