Čtvrtina lidí si stále z porodnice vozí děti bez autosedačky

Radek Pecák Radek Pecák
10. 8. 2015 15:03
Naopak sedmnáct procent rodičů ve Velké Británii míří do obchodu s autosedačkami již v prvních třech měsících těhotenství.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: ADAC

Téměř čtvrtina evropských rodičů absolvuje první cesty v automobilu se svým novorozencem bez dětské autosedačky.

Vyplývá to z průzkumu jednoho z předních výrobců tohoto zařízení, společnosti Britax Römer. Průzkum se konal v několika zemích západní Evropy, postsocialistické země reprezentovalo Polsko.

Právě v této zemi je lehkovážnost rodičů největší, ukázal průzkum. Téměř polovina z nich (48 procent) si sedačku kupuje až po narození dítěte.

Naopak  nejstarostlivější jsou ve Velké Británii. Zdejších 84 procent tatínků a maminek si ji pořídí ještě v okamžiku, kdy dítě spočívá v lůně matky. Sedmnáct procent z nich dokonce již v prvních třech měsících těhotenství.

Podle průzkumu je zarážející, že výběru autosedačky se řada lidí věnuje jen velmi okrajově. Každý pátý rodič nad výběrem vhodné autosedačky strávil méně než hodinu času, ve Švédsku se mu dokonce 16 % rodičů nevěnovalo vůbec. Nejzodpovědnější jsou v tomto směru rodiče ve Španělsku. Až 20 % z nich se o autosedačce rozhoduje nejméně měsíc, a 15 % dokonce po dobu celých devíti měsíců těhotenství.

Navíc je příliš nezajímají parametry daného výrobku. Největší část evropských rodičů se rozhoduje podle značky, vzhledu a kompatibility s podvozkem kočárku. Bezpečnost a kompatibilita s autem stojí až na druhém místě.

„Nákup autosedačky je vždy potřeba pečlivě promyslet. Je nezbytné vzít v úvahu nespočet faktorů, od evropských norem až po kompatibilitu s vozidlem. Je zarážející, že téměř pětina evropských rodičů věnuje více času výběru telefonu nebo tabletu než nákupu první autosedačky pro své dítě, komentoval výsledné statistiky Paul Gustavsson, výkonný ředitel společnosti Britax Römer.

 

Právě se děje

Další zprávy