Octavia vyniká, Citigo přišlo o pět hvězdiček. Euro NCAP rozbilo Škody i auta z Číny

Jan Matoušek Jan Matoušek
25. 12. 2019 6:35
Ještě než se v příštím roce opět o něco zpřísní pravidla nárazových testů organizace Euro NCAP, otestovala tato organizace ve dvou sériích hned 22 nových automobilů. Z českého pohledu se proti bariéře rozjely dvě škodovky - nová Octavia a městské Citigo. To si přitom nevedlo úplně ukázkově, stejně ale dopadl třeba Jeep Renegade.
Crash test - Volkswagen UP! | Video: Euro NCAP

Škoda Citigo - 3*

Ochrana dospělých - 81 %
Ochrana dětí - 83 %
Ochrana chodců - 46 %
Asistenční systémy - 55 %
Celkově - 3*

Zatímco Octavia prošla na výbornou, městské Citigo si tak dobře nevedlo. Euro NCAP testovalo sesterský Volkswagen up!, hodnocení ale platí i pro technicky identická dvojčata Seat Mii a Škoda Citigo. A zatímco v roce 2011 si trojice odnesla plné pětihvězdičkové hodnocení, o osm let později to jsou hvězdičky jen tři. Jeden z hlavních problémů? Chybějící autonomní nouzové brzdění. Za tuto oblast získala trojčata nula bodů, což výrazně snížilo především hodnocení asistenčních systémů, ale podepsalo se i na nižším procentuálním zisku za ochranu dospělé posádky.

Pouze průměrně byla také při čelním nárazu nejen s přesahem, ale i celou šířkou vozu ohodnocena ochrana hrudníku dospělých cestujících. Naopak maximálního počtu bodů dosáhl vůz při bočním nárazu. Průměrná je ochrana krční páteře cestujících vzadu při nárazu zezadu. Při ochraně dětí se jako problematický ukázal boční náraz, kdy figurína desetiletého dítěte dostala nejhorší možné hodnocení v oblasti hrudníku. Celkových 83 procent pak patří do letošního průměru, je ale o něco lepší než v roce 2011.

Bezpečnost chodců zaznamenala problémy jednak již kvůli zmíněnému nouzovému brzdění, a jednak také kvůli tuhým sloupkům kolem čelního skla. Také ochrana pánve při střetu figuríny s nárazníkem nepatří mezi silné stránky bratislavských trojčat. V hodnocení asistenčních systémů citelně chybělo autonomní nouzové brzdění, horší hodnocení dostal i omezovač rychlosti.

Celkově si tak Citigo (respektive VW up!) odvezlo tři hvězdičky. Ochrana dospělých, dětí ani chodců není významně horší než v době prvního testu, nároky na asistenční systémy se nicméně změnily, což vozu ublížilo nejvíce.

 

Právě se děje

Další zprávy