Crash test - Volkswagen Golf | Video: Euro NCAP
Ještě před změnou pravidel stihl svůj test také nový Volkswagen Golf, technický příbuzný Škody Octavia. A dosáhl dost podobných výsledků jako mladoboleslavský vůz. V ochraně dospělých dosáhl na 95 procent, a to navzdory tomu, že se při bočním nárazu otevřely zadní dveře na řidičově straně. Organizace za to Golf penalizovala, celkové hodnocení to ale ani tak neovlivnilo. Stejné je to i v případě pouze průměrné ochrany hrudníku cestujícího vzadu při nárazu celou šířkou vozu. Ostatně stejné hodnocení dostala i Octavia, Golf pak s ní sdílí i plný počet bodů za fungování nouzového brzdění v nízkých rychlostech.
V případě ochrany chodců jsou stejně jako u Octavie problém tužší sloupky kolem čelního skla. Detekce chodců a cyklistů u autonomního nouzového brzdění potom dosála jen na druhé nejvyšší hodnocení. U asistenčních systémů stejně jako u jiných modelů koncernu VW zaváhal Golf při fungování omezovače rychlosti (ten se musí manuálně nastavovat, jinak pomohl řidiči nepřekročit určitou rychlost), který získal jen průměrné hodnocení. Ostatní systémy ale pracovaly správně. Celkově tak Golf dosáhl na pětihvězdičkové hodnocení.