Co nabízí Fabia GLX a SLX. Srovnání s favoritem

Radek Pecák Radek Pecák
4. 9. 2013 6:32
Lákadlem pro zákazníky má být klimatizace a čtyřletá záruka.
Foto: Škoda Auto

Až do roku 2001 byly tradičním způsobem označování stupně výbav škodováckých vozů kódy LX, GLX a SLX .

Pak se situace změnila a zákazníci se v autosalonech rozhodují mezi třemi klasickými druhy výbav s označením active, ambition a elegance. U dražších modelů jako je yeti, superb i octavia, je možno koupit i vrcholný výbavový stupeň označený po otcích zakladatelích automobilky Laurin & Klement.

Fabia má pro změnu ještě výbavu Monte Carlo s černě lakovanou střechou a dalšími designovými doplňky.

Nyní se mladoboleslavská Škoda Auto vrátí (i když jen v rámci prodejní akce) k označení GLX a SLX.

Podle ceníku Škody kupující takového vozu získá oproti výbavovému stupni Active, z něhož vychází Fabia GLX cenovou výhodu 90 tisíc korun  a oproti výbavě Ambition, který je základem pro Fabii SLX pak 80 tisíc korun.

Už Fabia GLX má v základní výbavě klimatizaci, prodlouženou čtyřletou záruku, autorádio s přehrávačem CD a MP3, centrální zamykání, elektrické ovládání předních okének a také mlhová světla. Ty jsou, stejně jako hlavní světlomety, černě zatmaveny.

Výbava SLX má ještě navíc kola z lehkých slitin, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, kožený volant a centrální zamykání s dálkovým ovládáním.

V průběhu let přibyla hlavně bezpečnostní výbava

Cena Fabie GLX se základní motorizací 1,4 (63 kW) je 239 900 Kč, SLX se stejným motorem přijde na 259 900 Kč.

V této souvislosti je zajímavé porovnání, jaké prvky nabízel zhruba před čtvrtstoletím model favorit ve stejně označené výbav GLX. Seznam prvků výbavy se shoduje v položce přední mlhová světla, dělená zadní sedadla, zadní stěrač i otáčkoměr. Favorit pak byl bohatší o zadní zástěrky a vyjímatelné gumové koberečky. Naopak zákazníci se rozhodně nemohli těšit z rádia, klimatizace či elektricky ovládaných  zrcátek. Ve voze také nebyl žádný airbag, zatímco standardní fabia má čtyři. Stejně tak řidiči nepomáhal žádný z asistenčních systémů jako je například elektronická stabilizace.

O deset let později první generace octavie zákazníkovi nabídla ve výbavě GLX už podobné výbavové prvky jako jsou nyní ve fabii GLX. Tedy opět mlhovky, tónovaná skla, dělené zadní sedadlo, elektricky ovládaná přední okna, palubní počítač, centrální zamykání a dokonce dálkově ovládané. Navíc byly boční ochranné lišty, chyběla ale klimatizace, rádio a také tři airbagy, protože tehdy byl součástí této výbavy jen airbag řidiče. Klimatizace a druhý čelní airbag, stejně jako ABS byly obsaženy až ve výbavovém stupni SLX.  

 

Právě se děje

Další zprávy