Citroën představil auto odolné proti "ťukancům"

Radek Pecák Radek Pecák
8. 2. 2014 22:03
Airbag spolujezdce se v novém voze přemístil z palubní desky do stropu
Ochranné vzduchové kapsle jsou na všech rozích a na bocích vozu.
Ochranné vzduchové kapsle jsou na všech rozích a na bocích vozu. | Foto: Citroën

Hned několik zajímavých technických řešení a "vychytávek" představila automobilka Citroën ve svém novém městském SUV, který nese název Cactus. Oficiální označení je ale delší - Citroën C4 Cactus.

Těm, kterým činí problémy parkování a občas se na silnici v malých rychlostech stanou účastníky nechtěného přetlačování s jinými vozy, určitě ocení systém Airbump.

Na bocích vozu a na všech jeho rozích jsou pod pružným povrchem z termoplastického polyuretanu vzduchové kapsle, které karosérii dokážou ochránit před menšími nárazy. Uživatel vozu v městském prostředí tak v průběhu životnosti vozu s vysokou pravděpodobností ušetří na nákladech za opravy karosářských dílů a jejich lakování.

Zavazadlový prostor má objem 358 litrů.
Zavazadlový prostor má objem 358 litrů. | Foto: Citroën

Tyto prvky budou navíc jednou z možností individualizace auta, budou totiž k dispozici ve čtyřech barevných odstínech (černá, šedivá, písková a čokoládová) a bude je možné kombinovat s deseti odstíny karosérie.

Vůz se od konkurentů odlišuje i jinak. Například v interiéru je vpředu místo klasických sedaček řidiče a spolujezdce jediná nedělená lavice. Aby mohl spolujezdec využivat větší objem palubní přihrádky než je obvyklé, přemístili konstruktéři čelní airbag spolujezdce z palubní desky do stopu.

Odlehčovalo se vně i uvnitř

Auto se velikostí řadí do kategorie městských vozů. Na délku měří 416 centimetrů, na šířku 173 centimetrů. Výška je dva centimetry pod hranicí půldruhého metru.

Vpředu nejsou samostatné sedačky, ale nedělená lavice.
Vpředu nejsou samostatné sedačky, ale nedělená lavice. | Foto: Citroën

Citroën se při slavnostním odhalení (v den výročí narozenin zakladatele značky) nezapomněl pochlubit také výrazným snížením hmotnosti oproti svému technickému základu, kterým je Citroën C4.

Automobilka mluví o odlehčení o dvě stě kilogramů. Toho se docílilo jednak nasazením motorů s menším zdvihovým objemem válců, ale přispěla k tomu například i hliníková kapota, vyklápěcí zadní postranní okénka místo klasických stahovacích a také nedělená zadní lavice.

S žádným z nabízených motorů nebude mít nový Citroën C4 Cactus emise CO2 na kilometr jizdy vyšší než 100 gramů, s dieselovým motorem má být spotřeba pouze 3,1 litru/100 kilometrů.

Další informace o voze hodlá Citroën zveřejnit za měsíc na ženevském autosalonu.

 

Právě se děje

Další zprávy