Citroën C5 se vrací do Evropy. Jako kompaktní SUV bude největší ve třídě, zatopí Karoqu a spol.

Jan Matoušek Jan Matoušek
29. 5. 2018 10:54
Sedan a kombi s označením C5 francouzský Citroën stáhl z Evropy v minulém roce. Spolu s modelem střední třídy skončilo i kultovní hydropneumatické odpružení, které nahradily tlumiče s hydraulickými dorazy. Také C5 se na starém kontinentu (třeba v Číně sedan v modernizované podobě stále vzniká) dočká nástupce. Příznivce starých pořádků ale nepotěší - z C5 je SUV s přídomkem Aircross. Stejné auto přitom známe už více než rok. Hádáte správně, z Číny.

Atraktivní kabátek

Francouzi design umí a Citroën, soudě dle prodejů, se svým mírně avantgardním jazykem trefil do vkusu zákazníků. Nic se tedy nemění ani u C5 Aircross, který na první pohled zaujme dvojitými předními světlomety. Na logo značky navazují diody denního svícení a blinkrů, s maskou chladiče jsou spojený hlavní, taktéž LED světlomety. Například z C3 si C5 Aircross půjčuje boční ochranné prvky Airbump ve spodní části karoserie. Tmavý plast narušují červené detaily, s tímto řešením pak ladí i provedení spodní části obou nárazníků. Zároveň to vozu dodává potřebnou robustnost. Dalším z designérsky výrazných prvků je tmavé provedení zadních sloupků. Vzadu kromě členitého nárazníku vsadil Citroën na LED světla se čtyřmi samostatnými moduly a 3D efektem.

 

Právě se děje

Další zprávy