Citroën C1 je z minivozů v ČR nejlevnější

Radek Pecák Radek Pecák
24. 3. 2012 7:54
Spotřeba litrového benzínového motoru se přiblížila k hranici 4 litrů na sto kilometrů
Foto: Aktuálně.cz

Léta byl trh s miniauty v České republice prakticky mrtvý. Lidé i firmy si zvykli, že i relativně a slušně vybavená auta se dají pořídit v tuzemských autosalonech za částky mezi 200 - 300 tisíc korun a malá auta je tedy nelákala.

Jenže letošek situaci mění. Na trh totiž vstoupila Škoda Citigo, a přestože to není český, nýbrž slovenský výrobek, přece jen je to Škoda a to je pro řadu lidí silné lákadlo. Dalším faktorem, který může řadu lidí přesvědčit k tomu, aby se o malé automobily opět začali zajímat, jsou drahé pohonné hmoty. Je logické, že malý vůz s malým motorem bude mít ve většině jízdních situací menší spotřebu než velké auto s velkým agregátem pod kapotou.

Momentálně pozici nejlevnějšího vozu v této kategorii drží Citroën C1. Paradoxně je to i nejlevnější auto, které vyrábějí ruce českých dělníků. Vůz totiž sjíždí z výrobní linky kolínského závodu společného podniku automobilek Toyota, Peugeot a Citroën ve středočeském Kolíně.

Verze Furio má nalákat české zákazníky

Auto v základní verzi stojí 164 900 Kč, zatímco Aygo stojí o pět tisíc korun více a Peugeot 107 je za 73 tisíc korun. Pro srovnání - nejlevnější Citigo ve třídveřové verzi je za 179 900 korun, za pětidveřové auto se připlácí dalších 10 000 Kč. Druhý pár dveří u auta z Kolína přitom stojí příplatek jen pět tisíc korun.  

Letos tento automobil, stejně jako dva jeho zbývající sourozenci - Toyota Aygo a Peugeot 107 prošel v pořadí  již druhým faceliftem. Byl upraven motor, aby měl ještě nižší emise CO2 a ruku v ruce s tím i spotřebu. Ta je nyní v kombinovaném režimu 4,3 litrů na sto kilometrů.

Citroën si pro prodej na českém trhu nejvíce slibuje od speciální série Furio. Ta je pouze v pětidveřovém provedení, samozřejmě s jediným (litrovým) motorem s výkonem 68 koní a s manuální převodovkou stojí 189 900 Kč. Za automatizovanou se pak připlácí 15 000 Kč. 

Ve výbavě jsou dva airbagy, otáčkoměr, manuální klimatizace, rádio s CD, mlhovky, světla pro denní svícení z LED diod v předním nárazníku, dělené zadní opěradlo a plnohodnotné rezervní kolo.

 

Právě se děje

Další zprávy