Čínská verze Škody Yeti si teď trošku hraje na Range Rover Evoque. Prodeje dosahují na rekordy

Radek Pecák Radek Pecák
14. 3. 2016 13:20
Škoda Yeti se v Číně vyrábí a prodává v prodloužené verzi. Také si ji lze objednat s rezervním kolem přimontovaným na víku zadních dveří. Nejvyšších prodejních čísel však dosáhla až na přelomu loňského a tohoto roku po zdánlivě drobné modernizaci.
Čínské verzi modelu Yeti to nyní "sluší".
Čínské verzi modelu Yeti to nyní "sluší". | Foto: Škoda Auto

Další modernizaci podstoupila vloni v Číně Škoda Yeti. I když změny nejsou příliš velké, podařilo se mladoboleslavské automobilce navýšit prodeje tohoto vozu na nejdůležitějším automobilovém trhu světa o 900 procent.

Toto je evropská verze SUV Škoda Yeti.
Toto je evropská verze SUV Škoda Yeti. | Foto: Škoda Auto

"Podařilo se nám trefit do vkusu čínských zákazníků, své udělala i poměrně masivní reklamní kampaň," vysvětluje mluvčí zastoupení značky v Číně Jakub Šulc. V kampani vystupují herci proslavení rolemi v čínských akčních filmech.

Hlavním designovým prvkem, kterým se nyní aktuální čínské provedení dosud jediného škodováckého SUV od toho dřívějšího (a také od evropského) odlišuje, je plastový výčnělek přecházející z předního blatníku do předních dveří. Velmi podobné řešení lze nalézt například na jedné ze současných ikon automobilového designu - na modelu Range Rover Evoque.

Foto: Škoda Auto

Tento výlisek evokující otvor pro horký vzduch z motorového prostoru přitom nemá ani na jednom z obou vozů žádný praktický význam, je to skutečně pouze ozdoba.

Další odlišností je kompletní černé lakování horní poloviny vozu a absence ochranné lišty na bočních dveřích.

Zatímco před touto modernizací se obvyklé měsíční prodeje modelu Yeti pohybovaly ve stovkách kusů, nyní je to mnohonásobně více. "Zatímní rekord činí 4134 během října. "Je to absolutně nejvyšší měsíční číslo v případě vozu Yeti v Číně," uvádí Zbyněk Straškraba ze Škody Auto.

Čínská verze SUV Yeti se v Šanghaji vyrábí od konce roku 2013. Není však totožná s tou, kterou známe my. Rozvor vozu pro Číňany, kteří vyžadují více místa na zadních sedadlech, se zvětšil z původních 2578 milimetrů na 2638 (+60 milimetrů), délka se změnila z 4223 na 4275 mm (+52 mm). Naopak výška čínského vozu je o necelý centimetr menší. Jen šířka se nezměnila.

Pod kapotu se montují výhradně benzinové motory, hlavní podvozková část, na kterou se pak přivařují další plechové díly karosérie je oproti té evropské jednodušší.

Zajímavým příplatkovým prvkem je možnost přimontování rezervního kola na vnější část víka zavazadlového prostoru. Manipulace s pátými dveřmi je ale kvůli tomu poněkud obtížnější, protože nejprve je třeba odklonit masivní kryt kola stranou a teprve pak otevřít víko kufru. 

Modernizace vyráběných automobilů v Číně probíhají každý rok. Další je tedy na jaře již letos v létě.

Dalším typem SUV, které Škoda nabídne, se příští rok stane model vycházející z nedávno přestavené studie Vision S, o rok později bude připravená druhá generace Yeti. 

 

Právě se děje

Další zprávy