Čínská auta míří do Evropy. Místo dovozu se tu vyrobí

Radek Pecák Radek Pecák
4. 1. 2012 9:30
Aktivitou hýří automobilky Great Wall a Chery
Foto: Aktuálně.cz

I když sami Číňané nepředpokládají, že by zatím v Evropě prodávali statisíce svých automobilů, postupně si začínají připravovat pozice.

Jejich aktivitu dokládají dvě zprávy, které přišly na přelomu minulého a letošního roku. Tou první byla informace, že se čínská automobilka Great Wall stane prvním výrobcem vozů, který otevře továrnu přímo v Evropské unii.

Automobilka, která patří mezi čínskými k těm známějším, začne již v únoru vyrábět nové vozy v závodě vybudovaném v Bulharsku. První rok plánuje produkci zhruba osmi tisíc automobilů a prodeje v Bulharsku, Rumunsku a Turecku, postupně chce podle informací, které zveřejnil německý list Frankfurter Allgemeine Zeitung, kapacitu navyšovat a začít své vozy prodávat po celé Evropě.

Jeden z modelů Chery prodávaný pod logem DR Motor v Itálii
Jeden z modelů Chery prodávaný pod logem DR Motor v Itálii | Foto: Aktuálně.cz

Cena připravovaného modelu má být zhruba osm tisíc eur (200 000 Kč).

Chery začne vyrábět na Sicílii

Novou informací je, že společnost Dr. Motor převzala bývalý výrobní závod Fiatu Termini Imerese na Sicílii. Až do loňského listopadu se zde vyráběla Lancia Ypsilon, ale poté vedení turínského koncernu rozhodlo o uzavření podniku, který fungoval od roku 1970 a z jeho výrobních linek sjížděly postupně modely Fiat 126, Panda a Punto.

Fiat, který na tom není ekonomicky nejlépe, už nehodlal platit drahou lodní dopravu z ostrova na pevninu. Údajně na každý zde vyrobený vůz doplácel 800 euro.

Dr. Motor chce výrobu v továrně postupně obnovit a zatím nabídl páci 30 procentům bývalých zaměstnanců. Další plány chce firma zveřejnit v průběhu několik příštích týdnů.

Dr. Motor je italská společnost, která do Evropy dováží modely čínské automobilky Chery. Zatím má v nabídce tři. Vloni v Itálii do listopadu prodala necelé tři tisícovky aut.

 

Právě se děje

Další zprávy