reklama
 
 

Chevrolet vyrobil své nejmenší SUV. Jak jezdí Trax?

22. 4. 2013
Foto: Radek Pecák
Základní cena vozu s klimatizací, rádiem a střešním nosičem je 329 900 Kč

Jestliže má někdo právo hovořit o trendech v oblasti vozů SUV, tak je to americký Chevrolet. Za první SUV světa se totiž pokládá jeho model z roku 1935 se jménem Chevrolet Suburban.

Od té doby, tedy již 78 let, je vůz s tímto jménem stále v nabídce, jde tedy o nejdéle vyráběnou modelovou řadu na světě.

Na americkém kontinentu je nabídka vozů této kategorie s typickým logem kříže na chladiči široká, v Evropě jsme zatím znali pouze model Captiva, což je v Koreji vyráběné středně velké SUV, které mnohé komponenty sdílí s modelem Antara sesterské značky Opel.

Stejný model použil Chevrolet i při přípravě výroby malého městského SUV. V případě Opelu se jmenuje Mokka, u Chevroletu jde o Trax.

Jedná se o logický krok. Zájem o SUV a zejména ta menší, stále stoupá. Od roku 2008 se  jejich prodeje zdvojnásobily.

Mezi zákazníky, kteří si pro tento typ aut do showroomů přicházejí, jsou převážně lidé z města, kteří dbají na image.

S vozem se redaktor online deníku Aktuálně.cz mohl již dříve seznámit na autosalonech, nyní má za sebou první praktickou jízdní zkušenost na mezinárodní novinářské prezentaci v Chorvatsku.

Je až neuvěřitelné, jak vůz, který má na délku jen 4,2 metru, na výšku 1,6 metru a na šířku 1,7 metru, může uvnitř působit prostorně.

Protože se počítá s tím, že majitelé tohoto auta žijí aktivním způsobem života, má vůz i solidní zavazadlový prostor 356 litrů a pokud se sklopí zadní sedadlo a opěradlo sedadlo spolujezdce řidiče, pak je dovnitř možno naložit předmět dlouhý až 230 centimetrů.

Zásuvka na 230 Voltů je vzadu

Další náklad může vozidlo přepravovat externě. Chevrolet Trax má standardně podélně lišty střešního nosiče s přípustným zatížením 75 kg a může táhnout nebrzděný přívěs do hmotnosti 500 kg.

V kabině, jak jsme si ověřili,  je dostatek odkládacích prostor. Jedna z nich je i na horní části palubní desky v jejím středu. Nabíjení elektronických přístrojů značně ulehčí přítomná zásuvka na 230 Voltů.

Ve vyšších verzích výbavy má Trax standardně systém infotainmentu Chevrolet MyLink, který umožňuje zobrazování a ovládání obsahu připojeného smartphonu na barevném dotykovém monitoru vozidla.

Systém dokáže uložit párovací informace pěti smartphonů současně. Majitelé systému MyLink si mohou stáhnout rozličné aplikace (Apps) pro své smartphony a s nimi ve vozidle využívat různé funkce. Například aplikace BringGo umožňuje využívat ve vozidle smartphone pro navigaci i bez nutnosti připojení k internetu.

Kromě toho systém Chevrolet MyLink umožňuje využívat aplikaci pro smartphony TuneIn, zabezpečující spojení s živým vysíláním 70 000 internetových rozhlasových stanic.

Pod kapotu se montují tři motory. Tím základním je benzínový o objemu 1,6 litru, dále pak turbokompresorem přeplňovaný benzínový motor 1,4 litru a turbodiesel 1,7 litru. Všechny verze s manuální převodovkou jsou vybaveny systémem Start / Stop. U benzínového motoru 1.4 Turbo a naftového motoru 1,7 litru se bude za příplatek montovat i 6stupňová automatická převodovka.

Pohon všech kol se dodává vždy současně s motorem 1,4. Zákazník, která sáhne po dieselovém agregátu si může vybrat, zda chce mít točivý moment přenášena na všechna nebo pouze přední kola a vůz se základním motorem má poháněna vždy pouze přední kola.

Myslelo se na řidičky

Motor 1.4 Turbo, který se standardně kombinuje se 6stupňovou manuální převodovkou, dosahuje výkonu 103 kW (140 k) a maximální točivý moment 200 Nm. Turbodiesel o objemu 1,7 litru má výkon 96 kW (130 k) a maximální točivý moment 300 Nm.

Turbodiesel, který je nejúspornější z trojice motorů, se v kombinaci s manuální převodovkou a pohonem předních kol (FWD) spokojí se 4,5 litru nafty na 100 km, benzínový motor 1.4 Turbo s manuální převodovkou má průměrnou spotřebu 6,5 l/100 km. Emise CO2 těchto motorů dosahují hodnoty 120, resp. 149 g/km.

V základní výbavě vozu, který je již možno objednat, ale první zákazníci se ho dočkají v červnu, je za 329 900 ve výbavě šestice airbagů, dálkové ovládání centrálního zamykání, elektricky ovládaná zpětná zrcátka, elektricky ovládaná přední okna, manuální klimatizace, rádio i střešní nosič.

S autem jsme měli možnost během dvou dnů najet více než 300 kilometrů po všech typech silnic a dokonce i po šotolinové cestě.

Vůz působí bytelným dojmem. Ovládání jednotlivých funkcí v interiéru je více intuitivní než v sesterském Opelu Mokka, který má na středovém panelu příliš mnoho tlačítek.

Vyzkoušeli jsme dva ze tří nabízených motorů (1,4 turbo a 1,7 D). Druhý z nich k charakteru vozu pasoval lépe. Vadil jen hluk motoru pronikající do interiéru nepříjemně hlasitě při každém prudším sešlápnutí plynového pedálu.

U obou verzí potěšilo mírně tužší, ale přesné řazení manuální šestistupňové převodovky. Převod řízení je přizpůsoben tomu, že za volant budou velmi často usedat slečny a paní.

Podvozek je naladěn mírně komfortněji než u Opelu Mokka, lze tedy bez zbytečného natřásání projet i polní či lesní cestu. Pozor ale na vyčuhující kameny či kořeny, přední nárazník je totiž umístěn dosti nízko nad zemí.

autor: Radek Pecák | 22. 4. 2013

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama