Četnický Citroën slaví půl století. Model Méhari zářil na pláži i v terénu, dnes je to elektromobil

Výrazná barva a otevřená karoserie - to jsou poznávací znamení Citroënu Méhari.
Květen 1968 - Citroën poprvé odhaluje automobil se jménem Méhari. Jeho základem je platforma společná s 2CV, nejvíce společného má však Méhari s Citroënem Dyane 6 (a někde se vůz jmenuje Dyane 6 Méhari).
Naprostou novinku představovala karoserie z plastů ABS. Díky tomu má vůz charakteristické zvlnění jednotlivých panelů. Modely z počátku produkce nemají dveře, ty byly za příplatek a, ve standardu se objevily až později.
Díky plastovým dílům karoserie byl vůz velmi lehký - vážil jen 525 kg. Poháněl ho však pouze vzduchem chlazený dvouválec o objemu 0.6 litru, žádný rychlík to tedy nebyl. A i přes dobrodružné vzezření byl Citroën pouhou předokolkou.
Design vozu, který vidíte na fotce, se změnil v roce 1978. Vůz dostal novou masku chladiče i jiná světla. A ve stejném roce si model Méhari poprvé zahrál ve filmu Četník ze Saint Tropez.
Foto: Citroën
Jan Matoušek Jan Matoušek
13. 5. 2018 9:04
Automobilových ikon zná svět mnoho. Namátkou třeba Fiat 500, VW Beetle, Porsche 911, Ford Model T nebo Citroën 2CV. A právě z francouzského mini dvojitý šíp odvodil i jeden nezapomenutelný volnočasový vůz. Jak asi tušíte, jedná se o model Méhari, který se proslavil nejen svou jednoduchostí, ale i rolí v sérii filmů o četnictvu z města Saint Tropez s Louisem de Funèsem v hlavní roli. A právě Citroën Méhari v těchto dnech slavní padesátiny - poprvé se světu ukázal v květnu 1968. V galerii si připomeňte historii kultovního modelu a podívejte se i na moderního nástupce.
 

Právě se děje

Další zprávy