I v Československu uměli vyrobit sportovní vůz. Škoda mohla konkurovat Porsche, Tatra luxusním BMW

Motor vzadu, karoserie kupé a pohon zadních kol. I proto si 110 R Coupé vysloužila přezdívku české Porsche.
Na základě předválečného Popularu vyráběla od roku 1946 Škoda typ 1101 a po modernizaci 1102. V nabídce byla celá řada variant od sedanu, kombi nebo tudoru až po provedení se stahovací střechou. Zatímco Kabriolet byl vlastně tudorem s prostředním stahovacím dílem střechy,...
...Roadster dostal bezrámová okna dveří nebo rozdělené přední sklo. Obě dvě verze vznikaly do roku 1951.
Josef Sodomka v roce 1949 postavil ve Vysokém Mýtě kabriolet Tatra 600. Jediný vyrobený kus se setkal s kladným přijetím, místo sériové výroby ale vůz dostal k 70. narozeninám Josif Vissarionovič Stalin. Nikdy s ním však nejel. Později se Tatra dostala do soukromého vlastnictví - nový majitel ji chtěl přestavět na typ T603, automobilka jej však za T603 nakonec vyměnila a proto je unikátní vůz dnes v podnikovém muzeu.
V září 1957 škodovka představila otevřený typ 450, který byl odvozený od sedanu 440 Spartak. Sériová výroba začala v létě 1958, už o rok později ale skončila. Celkem vzniklo jen 1010 kusů 450 (číslovka 50 odkazuje na výkon 50 koní, který měl čtyřválec pod kapotou).
Foto: Archiv společnosti Škoda Auto
Jan Matoušek Jan Matoušek
19. 5. 2018 9:10
Po konci druhé světové války se automobilový průmysl nejprve musel vzpamatovat a když tak učinil, přišla čtyřicetiletá vláda KSČ. Ta s sebou přinesla centrální plánování a smetla ze stolu téměř veškerou invenci československých konstruktérů. Většina aut tak byla vyrobena buď pro rodinné, nebo státnické účely. Sériových sportovních modelů s karoserií kupé či kabriolet bylo málo, o něco více se pak taková auta objevovala v koncepční fázi. V následující galerii si některá československá sportovní auta až do roku 1993 připomeňte. Znáte například Škodu Winnetou nebo 110 Super Sport?
 

Právě se děje

Další zprávy