Ceny rostou, ale ne všem stejně. Deset ojetin, které dnes pořídíte nejvýhodněji

Martin Frei Martin Frei
30. 5. 2022 6:01
Ceny aut z druhé ruky překonávají rekordy. Průměr vytrvale stoupá, nahoru ho ale táhnou nejžádanější modely několika značek jako Golf, Octavia nebo Dacia Sandero. Co najdeme na levnějším břehu? Logicky jde o auta méně přitažlivá či méně praktická. Cenově jsou níž právě proto, že si neměla čím získat okruh ctitelů. Přesto jsme mezi nimi našli deset tipů se spolehlivou technikou, která vás nezradí.
Foto: Seat

Seat Exeo 2008 až 2013

Náš tip: 2.0 TDI 2012, 200 000 km, 150 000 Kč
Srovnatelné Audi A4: dražší o 100 000 Kč
Když v roce 2009 zahájili v Německu výrobu nové generace Audi A4, linku a montážní přípravky si odvezl Seat do Španělska a pokračoval tam ve výrobě generace staré. Záměr dodat značce prestiž úplně nevyšel, protože prodejem aut záhy zamíchala krize a pak už se zákazníci začali víc zajímat o SUV. Na trhu se ale ocitla bytelná strojovna prémiové kvality za cenu kvality běžné.
Což má cenu zlata právě teď, když už jsou auta deset let stará a na tachometru svítí nejméně dvě stě tisíc. Staré dobré Audi totiž takovéhle kilometry slupne jako malinu a pokračuje dál. Dobře udržované Exeo ujede ještě jednou tolik.
Nevýhodou je poněkud těsný interiér - prémiová střední třída z přelomu století byla o důkladnosti, nikoli o prostoru. Střecha je nízko, na zadních sedadlech si pohoví jen předpubertální děti a kufr s objemem 440 litrů strčí do kapsy i Fabia Combi.
Nerezavějící karoserii, odolný podvozek a agregát dimenzovaný na půl milionu kilometrů ovšem jinde za sto padesát tisíc nenajdete. Je nicméně třeba držet se dieselu a vyhnout se automatické převodovce Multitronic. Se starým benzinovým motorem 1.8 20V Turbo se nedá jezdit pod devět litrů a modernější TSI dokáže vytrestat na tolik způsobů, že se do tohoto článku ani nevejdou.

 

Právě se děje

Další zprávy