Jak drahá byla auta před 20 lety? I nejlevnější modely by dnes stály dvojnásobek

Jan Matoušek Jan Matoušek
6. 4. 2021 6:02
Nejprodávanějším dováženým autem byl Peugeot 206, MPV se prodávala dvakrát lépe než SUV a Škoda Superb se teprve chystala na ovládnutí střední třídy. To je jen zevrubný popis českého automobilového trhu před dvaceti lety, tedy v roce 2001. Mnoho tehdejších modelů přitom dnes nabízejí autobazary doslova za dumpingové ceny. Kolik ale stála tato auta jako nová?
Zadní partie první fabie i současní designéři pokládají za velice podařené. Nejnovější generace stejného vozu na ně, svým způsobem, odkazuje.
Zadní partie první fabie i současní designéři pokládají za velice podařené. Nejnovější generace stejného vozu na ně, svým způsobem, odkazuje. | Foto: Škoda Auto

Nejlevnější Fabia

V roce 2001 ještě dobíhala výroba Felicie, zároveň už ale naplno běžel prodej jejího nástupce se jménem Fabia. Auto, které bylo po všech stránkách vyspělejší, se přitom prodávalo za výrazně vyšší cenu. Oholená základní výbava s dýchavičným litrovým tříválcem o výkonu 37 kW (zrychlení z 0 na 100 km/h zabralo 21,6 vteřiny) vycházela na 249 900 korun. Klimatizace? Zapomeňte. Rádio? Místo něj byla na středovém panelu jen volná odkládací polička. Hlavním prvkem výbavy byl vlastně jediný airbag, ten pro řidiče.

Přesto i na takové auto musel v roce 2001 zájemce šetřit jeden průměrný hrubý měsíční plat asi rok a půl.

Pro srovnání, aktuálně nejlevnější Fabia stojí ceníkových 279 900 korun. Pod kapotou je sice jen o kousek silnější litrový tříválec s 44 kW, základní výbava ale zahrnuje klimatizaci, rádio, elektrické ovládání předních oken nebo šest airbagů. A jeden průměrný plat stačí odkládat stranou osm měsíců.

 

Právě se děje

Další zprávy