Sčítání dopravy: Za posledních šest let se na některých dálnicích doprava ztrojnásobila. Víme kde

Eva Srpová Eva Srpová
29. 3. 2017 16:32
Ředitelství silnic a dálnic zveřejnilo výsledky celostátního sčítání dopravy a porovnalo údaje s lety 2010 a 2016. Na drtivé většině úsecích se doprava zvýšila, na některých je doprava dokonce třikrát vyšší.
Na některých úsecích českých dálnic se doprava zvýšila téměř o 200 procent.
Na některých úsecích českých dálnic se doprava zvýšila téměř o 200 procent. | Foto: Jakub Plíhal

V loňském roce probíhalo na dálniční a silniční síti po celé České republice sčítání dopravy. Ředitelství silnic a dálnic zveřejnilo první předběžné výsledky, konkrétně porovnání dopravních intenzit na jednotlivých dálnicích v roce 2010 a 2016.

Ze statistiky vyplývá, že doprava se zvyšuje na všech monitorovaných místech, a to minimálně v procentech, tradičně velmi vytížené je okolí Prahy a výpadové dálnice, například doprava na dálnici D5 u Prahy se dostává do vysokých hodnot, za 24 hodin tu projede kolem 60 tisíc vozidel. Dálnice D6 u Prahy převzala značnou část dopravy z D7, kde intenzita i kvůli častým opravám místy naopak poklesla, řidiči totiž využívají jiné trasy, jak se dostat do Prahy než po neustále ucpané D7.

Doprava se až na výjimky zvyšuje všude, nejvíce však v okolí Ostravy.
Doprava se až na výjimky zvyšuje všude, nejvíce však v okolí Ostravy. | Foto: ŘSD

Proto se například doprava od uzlu Řepy do Hostivice zvýšila o 90 %, zatímco v roce 2010 zde projelo denně zhruba 21 tisíc aut, vloni to už bylo necelých 40 000 vozidel. 

"Dálnice D10 je nejvýznamnějším skokanem mezi dlouhodobě provozovanými dálnicemi. Z výsledků vyplývá mimo jiné také potřeba přistupovat systémově k celému úseku z Prahy do Mladé Boleslavi, a to jak z hlediska údržby a oprav, tak z hlediska modernizace této dálnice," říká tiskový mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

Hustota dopravy na dálnici D1 se zvýšila prakticky na všech místech, zdaleka nejvyšší nárůst však zaznamenává v úsecích od Olomouce do Ostravy, zde se doprava v okolí Mankovic, Hranice a Hladkých Životic zvýšila o více než 60, resp. 87 procent.

V okolí Klimkovic a na severním spoji Ostravy je dálnice dvakrát vytíženější než v roce 2010, úsek Vrbice - Bohumín má však ve statistice rekord, doprava se tu ztrojnásobila. Zatímco v roce 2010 zde jezdilo zhruba 5800 aut, vloni to bylo už přes 17 tisíc.

 

Právě se děje

Další zprávy