Čeho se motoristé dočkají v roce 2021? Levnější nafty i povinného sledování spotřeby

Martin Přibyl Martin Přibyl
4. 1. 2021 6:03
Jaký bude rok 2021 z pohledu motoristy a automobilového průmyslu? Dost možná zlomový. Není to však otázka necelých 50 kilometrů nových dálnic v Česku, ani o koruny nižší spotřební daně na naftu, řešit se bude budoucnost spalovacího motoru, nová auta budou Evropské komisi hlásit spotřebu a zase se o trochu zpřísní limity emisí CO2. Podívejte se na největší změny a očekávané události roku 2021.
Foto: Green NCAP

Emise CO2: 95 gramů plošně a menší příspěvek elektromobilů

Kromě předpisů týkajících se emisí škodlivin se pro automobilky zostřují také limity emisí oxidu uhličitého. V platnosti zůstává limit 95 gramů CO2 na průměrné nové auto prodané v Evropě a platit bude i nadále to, že si automobilky budou limit upravovat podle průměrné hmotnosti svých aut.

Novinkou je však to, že zatímco vloni platilo omezení emisí jen pro 95 procent prodaných aut a výrobci si tedy mohli škrtnout pět procent těch s největší spotřebou, nově budou podobné škrty zakázány.

Sníží se také počet jakýchsi superkreditů, které výrobci dostávají za každý prodaný elektromobil nebo plug-in hybrid. Vloni každé prodané auto do zásuvky platilo za dvě, letos už jen za 1,67, v roce 2022 za 1,33 a následně už jen za jedno.

Pokud budou automobilky chtít limity emisí CO2 dodržet a neplatit pokuty (za jeden gram a jedno prodané auto je to 95 eur), budou muset letos prodat ještě více elektromobilů a plug-in hybridů než vloni.

 

Právě se děje

Další zprávy