Fabia za milion a nejnovější Koenigsegg. Navštívili jsme největší evropský autosalon

Divoká Škoda Fabia jakou asi v Česku nekoupíte.
Nový model CC850 vznikne v celkem sedmdesáti kusech, přičemž technicky vychází z modelu Jesko. V útrobách pracuje pětilitrový osmiválec se dvěma turbodmychadly a možností spalování jak klasického benzinu, tak i etanolu. Právě palivo E85 umožní využít plný potenciál auta, tedy všech 1385 koní. Při pohotovostní hmotnosti 1385 kilo tak Švédové opět vyrobili auto s poměrem jednoho koně výkonu na jeden kilogram hmotnosti. Točivý moment pak dosahuje 1385 Nm.
Honda poprvé v Evropě ukázala novou generaci sportovního Civicu Type R, jehož prodej odstartuje příští rok. Zatímco klasický Civic se nabízí už výhradně s hybridním pohonem, Type R zůstává věrný čistě benzinovému přeplňovanému dvoulitru s výkonem podle nepotvrzených údajů 243 kW.
Nejen nové hypersporty, ale i jedno na první pohled docela staré Porsche poutalo na výstavišti pozornost. Nejde však o krásného veterána, nýbrž takzvaný restomod: to znamená, že švýcarská firma Sportec vzala karoserii Porsche 964, trochu ji rozšířila a do jejích útrob nainstalovala moderní pohonné ústrojí. Tedy 3,8litrový plochý šestiválec o výkonu 234 kW v kombinaci s manuální pětistupňovou převodovkou. Šestikvalt a uzávěrka diferenciálu jsou nabízeny za příplatek.
Na každém autosalonu jsou vedle novinek zajímavá i auta, která na českém trhu z různých důvodů nejsou dostupná. A i v Curychu se pár takových našlo. Nade všemi čněla čínská značka Aiways, která to v některých evropských zemích zkouší už nějakou dobu s elektrickými SUV. Aktuální novinkou je SUV-kupé U6 s ostře řezanou zadní částí, výkonem 160 kW a dojezdem přes 400 km. Vedle atraktivní žluté barvy zaujal vystavený vůz i pestrobarevným interiérem, jemuž dominuje horizontální dotyková obrazovka. V Německu se bude U6 prodávat za 45 500 eur s bonusem od automobilky, ale před státními pobídkami. To znamená v přepočtu asi 1,1 milionu korun.
Foto: Jan Matoušek
Jan Matoušek Jan Matoušek
15. 11. 2022 6:02
Před měsícem se po čtyřech letech vrátil pařížský autosalon, kdysi jedna z největších akcí svého druhu na světě. Účast automobilek ale byla pramalá a počet novinek by se dal spočítat na prstech jedné ruky. O měsíc později se konala výstava ve švýcarském Curychu. Pořadatelé dlouho dopředu lákali na kompletní přehlídku značek i aktuální novinky. A naživo nemohl být kontrast mezi oběma akcemi větší.
 

Právě se děje

Další zprávy