České autosalony mohou závidět. V Bratislavě jsou auta, která nebyla ani v Ženevě

Jedním z nejvýraznějších exponátů letošního bratislavského autosalonu je koncept Renault Trezor.
Tím nejdůležitějším na každém autosalonu jsou novinky. V Bratislavě se v evropské premiéře ukazuje omlazený Mercedes-Benz GLC Coupé.
Středoevropskou premiéru slaví v Bratislavě Mazda 3 s karoserií sedan. Zatímco hatchback už můžete potkat i na českých silnicích, sedan zatím do showroomů nezamířil.
Slovenských výstavních premiér je na autosalonu podle pořadatelů 60 od 50 výrobců. Tou pro Slovensko možná vůbec nejdůležitější je druhá generace Peugeotu 208. Ten se vyrábí zhruba půl hodiny cesty od Bratislavy, v závodě PSA v Trnavě. Do prodeje zamíří konkurent Fabie na podzim.
Vedle spalovacího motoru (modré auto) nabídnou Francouzi i elektrickou variantu e-208 (bílý vůz). Ta se bude vyrábět na jedné lince se spalovacím provedením, Francouzi pak slibují dojezd 340 km na jedno nabití.
Foto: Jan Matoušek
Jan Matoušek Jan Matoušek
1. 5. 2019 6:08
Zatímco autosalony v České republice pomalu ustupují, na Slovensku je situace odlišná. V Bratislavě se každoročně na přelomu dubna a května koná autosalon s přívlastkem "nejprestižnější ve střední Evropě". Organizátoři pro letošní rok slibují 50 automobilových značek, z těch nejvýznamnějších chybí pouze Alfa Romeo, Jeep, Lexus, Mitsubishi, Porsche, Seat, Subaru a Volvo. K vidění jsou i značky, které nebyly ani v Ženevě. Podívejte se do galerie, na co všechno bratislavský autosalon láká. Pro veřejnost je otevřený od 1. do 5. května.
 

Právě se děje

před 9 minutami

Skokani Kožíšek i Sakala postoupili v Klingenthalu z kvalifikace

Oba čeští skokani na lyžích Čestmír Kožíšek i Filip Sakala postoupili do nedělního závodu Světového poháru v Klingenthalu. Kožíšek skočil v kvalifikaci 123 metrů a obsadil 35. místo, Sakalův skok byl o šest metrů kratší a český reprezentant skončil pětačtyřicátý, o jedinou pozici za lídrem SP Danielem-Andrém Tandem z Norska. Zvítězil Rakušan Stefan Kraft.

Další zprávy