BMW signalizuje, že se blíží konec éry plechových aut. Svoji budoucnost ukazuje na konceptu Next 100

Radek Pecák Radek Pecák
8. 3. 2016 9:04
V autech, které v budoucnosti začne automobilka BMW nabízet svým zákazníkům sice nadále zůstane možnost řízení člověkem, ten ale bude upozorňován na všechny okolnosti v provozu v okolí.
Tímto konceptem BMW zahájilo oslavy 100. výročí svého založení.
Tímto konceptem BMW zahájilo oslavy 100. výročí svého založení. | Foto: BMW

Celou sérii koncepčních vozů hodlá při příležitosti stého výročí svého vzniku představit mnichovská automobilka BMW.

Prvním z nich je Vision Next 100. Následovat pak mají studie vyrobené v závodech Mini, Rolls-Royce a také v motocyklové divizi značky.

Na voze Vision Next 100  jsou pozoruhodné hlavně dvě věci. Jednak to, že je celý vyrobený z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny, a dále chybějící informace o způsobu pohonu. Možná o tom, někdy BMW prozradí více, zatím je známo jen to, že nevypouští žádné emise. Nepochybně se tedy jedná o elektromobil, není ale jisté, zda energie pro elektromotory bude proudit z dobíjecích baterií nebo z palivových vodíkových článků.

Foto: BMW

Velikost vozu zhruba odpovídá současnému BMW 5, je však o citelných deset centimetrů nižší. Skvělá hodnota koeficientu aerodynamického odporu 0,18 je dána například  kompletním zakrytím všech čtyř kol. O tom, jak potom bude vůz zatáčet, se tisková zpráva nezmiňuje.

Ani v budoucnu nehodlá značka opustit svůj typický designový prvek, kterým jsou ledvinky na masce chladiče. Vzadu pak budou svítilny ve tvaru písmene L. 

Interiér se promění naprosto kompletně. Na palubní desce a bočních panelech je umístěno 800 pohyblivých trojúhelníků, které prý budou měnit tvar a vytvářet intuitivní signály pro řidiče, aby byl náležitě schopen reagovat nejen na jevy, které již nastaly, ale i na ty budoucí, které se stanou s jistou pravděpodobností.

Foto: BMW

Tak například mu elektronika napoví, jakou ideální stopou by měl projet blížící se zatáčku.

V provozu bude auto fungovat ve dvou základních režimech - Boost a Easy. Boost je připraven pro lidského řidiče, v režimu Easy si pak vůz poradí zcela sám.

Jak blízká je taková automobilová budoucnost sami lidé od BMW přesně neví. Některé prvky se prý ve vozech této značky objeví již v příštích letech, jiné až po desítkách. 

 

Právě se děje

Další zprávy