BMW doufá v pokračování veleúspěchu X6. Generace č.2 je tady

Radek Pecák Radek Pecák
7. 6. 2014 6:54
Rozměry nové generace jsou ještě větší. Nejvíce nové BMW X6 narostlo do výšky.
Foto: BMW

Od roku 2008 si lidé mohli kupovat automobil BMW X6. Auto, které možná na někoho působí až monstrózním dojmem, mělo na trhu obrovský úspěch. Prodalo se čtvrt milionu exemplářů tohoto SUV s tvarem čtyřdveřového kupé. Není tedy divu, že inženýři v Mnichově dostali za úkol vyvinout nástupce tohoto vozu.

Ten se na prvních fotografií představuje právě nyní. Design se velmi podobá nedávno představenému menšímu sourozenci - BMW X4.

Podobně jako do výsluhy odcházející první BMW X6, i tento vůz vychází z modelu X5. Zatímco ovšem u první generace se kvůli dolů směřující střeše cestující vzadu dosti často drhli hlavami o strop, tentokrát to prý bude výrazně lepší.

Designéři se snažili záď vozu opticky odlehčit.
Designéři se snažili záď vozu opticky odlehčit. | Foto: BMW

Doba zkracování (potažmo i snižování a zužování) pro vozy tohoto typu ještě, zdá se, nenastala. Proto se výška zvětšila o třiatřicet milimetrů na celkových 1702 milimetrů, šířka narostla o šest milimetrů na 1989 milimetrů a celková délka je teď 4909 milimetrů. Předchůdce byl o 32 milimetrů kratší.

Do auta se také vejde více zavazadel. Nová hodnota 580 litrů je mezigeneračně o 10 litrů větší.

Přesto je ale automobil o něco lehčí (až o několik desítek kilogramů). Společně s upravenou aerodynamikou a vylepšenými motory to má pro zákazníka znamenat až pětinovou úsporu paliva.

Na rozmístění ovládacích prvků v interiéru si řidiči rychle zvyknou.
Na rozmístění ovládacích prvků v interiéru si řidiči rychle zvyknou. | Foto: BMW

Základní verzí bude při prosincovém zahájení prodejů BMW X6 30d, tedy vůz s třílitrovým turbodieselovým motorem o výkonu 258 koňských sil. I tento automobil zvládne maximální rychlost 230 kilometrů v hodině, zrychlení 0-100 km/hod za 6,7 sekundy a spotřeba má být jen 6 litrů.

Dalšími motory určenými pro evropské zákazníky jsou pak ještě výkonnější turbodiesely xdrive 40d a xdrive 50d. Ten poslední je přeplňován hned třemi turbodmychadly.

Pokud se zákazníci rozhodnou pro automobil s benzinovou nádrží, budou volit mezi šestiválcem 35i a osmiválcem 50i.

Běžné X6 bude mít také osmistupňovou automatickou převodovkou a pohon všech kol. Bude ale také existovat verze se slabším ze zmíněných benzinových motorů s pohonem pouze zadních kol.

Podrobnější informace o voze BMW představí novinářům, kteří přicestují na letní autosalon do Moskvy.

 

Právě se děje

před 1 hodinou

V 88 letech zemřela filozofka Eva Formánková. Jako jedna z prvních podepsala Chartu 77

Ve věku 88 let zemřela filozofka a redaktorka Eva Formánková. V 60. letech stála u vzniku edice Váhy, která se věnovala nemarxistické filozofii. Jako jedna z prvních podepsala Chartu 77. Formánková zemřela v neděli v Praze, poslední rozloučení se uskuteční v pátek od 14:30 na olšanském hřbitově. ČTK o tom dnes informoval její syn Jaroslav Formánek.

Zdroj: ČTK
před 2 hodinami

Příští rok bude pro ochranu klimatu rozhodující, prohlásil generální tajemník OSN

Příštích 12 měsíců bude pro světové společenství rozhodující v boji proti klimatické krizi. Prohlásil to ve středu podle agentury DPA generální tajemník OSN António Guterres na madridské konferenci OSN o změnách klimatu (COP25). Je podle něj třeba uskutečnit to, co vědci označují za nezbytné.

"V roce 2020 musíme splnit, co vědci stanovili jako nezbytnost, nebo my a všechny následující generace zaplatíme nesnesitelnou cenu," varoval Guterres. Svět se podle něj bude oteplovat a stávat nebezpečným rychleji, než se kdy pokládalo za možné. Emise oxidu uhličitého budou muset od příštího roku začít klesat, pokud mají zůstat cíle pařížské klimatické dohody na dosah. "Potřebujeme větší ctižádost, více solidarity a více naléhavosti," vyzval Portugalec.

COP25 ve španělské metropoli zasedá od 2. prosince a skončí tento pátek. Tématem je boj s klimatickými změnami a detaily týkající se realizace pařížské klimatické dohody z roku 2015. Ta má za cíl udržet vzestup průměrné globální teploty co nejvíce pod dvěma stupni Celsia, pokud možno na 1,5 stupni v porovnání s teplotou v předindustriálním období. Zachování současných podmínek by ovšem podle vědců mohlo znamenat oteplení do konce tohoto století až o tři stupně Celsia.

Zdroj: ČTK
Další zprávy