Až o 100 tisíc korun je levněší VW Passat než superb

Radek Pecák Radek Pecák
20. 11. 2010 14:40
Navíc nabízí prestiž a některé technologické vychytávky
Foto: VW

Škoda má být v koncernu VW určitě levnější značkou než je samotný Volkswagen. Při porovnání současně platných ceníků novinky značky modelu Passat a škodováckého Superbu to ale neplatí. Zvláště, pokud se zaměříme na nejvíce vybavené a tudíž nejdražší verze.

Nejdražším superbem v současné nabídce Škody je ten s benzinovým šestiválcem a pohonem 4x4 ve verzi Exclusive. Stojí ve verzi kombi přesně 1 093 900 Kč.

Passat Variant boduje už větším výkonem motoru (jeho šestiválec disponuje 220 kW oproti 191 kW u superbu) a z toho logicky vyplývajícími lepšími hodnotami zrychlení, ale kupodivu i spotřeby (passat je lepší o tři desetiny litru na sto kilometrů), dále samozřejmě svým prestižním jménem, ale zejména cenovkou. Ta je v jeho případě přesně 983 900 Kč, tedy o sto deset tisíc Kč nižší než u škodováckého modelu.

Vývoj technologií pokročil

Passat, protože je o dva roky novější než superb, má samozřejmě v základní výbavě některé technologické záležitosti, které se do superbu nedají koupit ani za příplatek. Například senzor sledující únavu řidiče, který je v passatu již od prostředního stupně výbavy. Také v sérii jsou systém stop&start a rekuperace brzdné energie, které přispívají ke snížení spotřeby. Pokud stejnou věc chce člověk mít v superbu, musí si koupit speciální "zelený" model Greenline.

Navíc do passatu si bude možné objednat například větraná a masážní sedadla, funkci otevírání kufru bez nutnosti sahat pro klíček či na nějaký knoflík (u sedanu) tažné zařízení, při jehož instalaci do pracovní polohy se nezašpiníte (stačí pouze zmačknout tlačítko v kufru a pak kopnutím nohou zaaretovat), systémy pro udržování vozidla v jízdním pruhu, kameru čtoucí dopravní značky, světla, která se samočinně přepnou při zaregistrování protijedoucího vozu z dálkových na tlumená, či funkci City, která dokáže sama (v rychlostech do 30 km/hod zabránit srážce passatu s jiným vozidlem. 

Superb je stále větší "stěhovák"

V této souvislosti určitě ty, kteří si chtějí tento superb pořídit, naštve, že například funkce Auto Hold (dokáže auto při rozjezdu do kopce chvíli podržet zabržděné), která je v passatu zdarma už v nejnižší výbavě, je v superbu i v nejvyšší výbavě za dvoutisícový příplatek. 

Přesto má superb samozřejmě oproti passatu stále řadu neoddiskutovatelných výhod. Tou první je větší prostor pro cestující vzadu hlavně v podélném směru a tou druhou větší a lépe využitelný zavazadlový prostor. To v případě sedanu i díky systému Twindoor, u něhož si lze zvolit, zda chce řidič otevřít pouze plechovou část víka kufru nebo celé včetně zadního skla.  

 

Právě se děje

Další zprávy