Ženevský autosalon nebude, nových aut ale přibývá. Toto jsou největší jarní novinky

Autosalon Ženeva, ilustrační foto.
Porsche má Taycan, Audi e-tron GT. Nová plně elektrická limuzína automobilky se čtyřmi kruhy sdílí s Porsche technický základ, odlišuje se však vnějšími i vnitřními tvary. Zpočátku Audi nabídne dvě verze vozu. Slabší má 350 kW, silnější s přídomkem RS 440 kW. V obou případech jsou poháněná všechna kola (na každé nápravě je jeden elektromotor), baterie s kapacitou 84 kWh pak u slabší verze stačí na dojezd 487 km. Nechybí možnost rychlého nabíjení výkonem až 270 kW, ceny startují na 2 744 900 korunách za slabší model.
Nejsilnější motor, jaký kdy BMW použilo ve svém sériovém autě. Takováto charakteristika provází sedan M5 CS, jehož přeplňovaný osmiválec má 467 kW. To je o 7 kW více než u dosavadního vrcholu, modelu M5 Competition, oproti kterému je novinka také o 70 kg lehčí. Nepřekvapí tak, že z 0 na 100 km/h zrychluje M5 CS za rovné tři vteřiny. Vedle toho má auto standardně karbonová přední sedadla, dvě samostatné sedačky vzadu a řadu exteriérových zlatých doplňků. Na trh se tato verze dostane v březnu letošního roku.
Citroën se rozhodl omladit své oblíbené SUV C3 Aircross. Modernizace zhruba v polovině životního cyklu přinesla výrazně přepracovanou přední část s novými světlomety i upravenou maskou. Vzadu je naopak změn méně, uvnitř je novinkou především možnost zvolit devítipalcovou obrazovku multimediálního systému, respektive komfortnější sedadla. Nabídka pohonných jednotek zůstala až na mírné posílení základního turbodieselu zachována, pokrývá tak spektrum od 81 do 96 kW.
Foto: Bugatti
Jan Matoušek Jan Matoušek
2. 3. 2021 6:02
Ženevský autosalon otevírá své brány, psala by v těchto dnech prakticky všechna média. Pandemie onemocnění covid-19 nicméně nechá dveře výstaviště Palexpo letos pro automobilové příznivce zavřené. To ale neznamená, že by se nová auta neukazovala. Naopak automobilky je stále představují virtuálně, v galerii se tak podívejte na nejzajímavější novinky, které by se v Ženevě pravděpodobně ukázaly.

Zatímco loni pořadatelé ženevský autosalon zrušili kvůli koronavirové pandemii až těsně před jeho zahájením (stánky tou dobu již byly víceméně postavené) 28. února, letošní ročník se "odpískání" dočkal dlouho dopředu.

Už na konci června loňského roku bylo jasné, že se tradiční veletrh v roce 2021 ve Švýcarsku neuskuteční. Problematická se ukázala nejen nemožnost predikce epidemické situace, ale také neochota automobilek v Ženevě v roce 2021 vystavovat. Ty samotné měly zájem se výstavy zúčastnit až v roce 2022.

Přesto zrušení autosalonu neznamená, že by jednotliví výrobci nepředstavovali nová auta. Ba právě naopak, alespoň virtuálně mělo v posledních týdnech premiéru několik důležitých modelů, které by se pravděpodobně návštěvníkům výstaviště Palexpo představily. Proto jsme se pokusili dát ty nejzajímavější jarní novinky do galerie, kterou si můžete prohlédnout v úvodu článku a o jednotlivých vozech si tam přečíst alespoň základní informace. 

Zároveň ani pandemie onemocnění covid-19 nezrušila tradiční vyhlášení ankety o evropské auto roku, které se koná den před otevřením bran ženevského autosalonu pro novináře. Letošním vítězem, vyhlášeným přímo v Ženevě, ovšem pro média a všechny potenciální hosty virtuálně, se stala Toyota Yaris se ziskem 266 bodů. Porazila tak mimo jiné i Škodu Octavia.

 

Právě se děje

Další zprávy