Kia cee'd, Dacia Duster i Škoda Yeti. Připomeňte si začátky slavných vozů ze ženevského autosalonu

V roce 2010 oslavila v Ženevě premiéru patrně nejdůležitější Dacia novodobé historie - Duster.
Po konceptu z roku 1999 následovala o 12 měsíců později sériová verze. Řeč je o Opelu Speedster, který využíval platformu Lotusu Elise, vážil méně než tunu a ve vrcholné verzi ho poháněl dvoulitrový turbomotor. Lehký roadster nahradil model GT, který ovšem upadl do zapomnění.
Ještě před tím, než byla oplastovaná MPV a kombi v módě, přišel Renault se Scénicem RX4. Na rozdíl od pozdějšího Scénicu Xmod měla RX4 také pohon všech kol, který pomáhala vyvinout rakouská firma Steyr Puch. Po třech letech výroba v roce 2003 skončila.
V roce 2000 se na trhu objevila druhá generace Toyoty RAV4. Bez kabrioletu, ale s moderním zaobleným designem, novými motory a lepší výbavou. Šlo rovněž o poslední generaci, vyráběnou s třídveřovou karosérií.
Fiat v roce 2001 ukázal Stilo. Kompaktní hatchback, později doplněný kombi SW, na jehož mušce byly především Ford Focus a Volkswagen Golf. Prodeje vozu, možná i kvůli až příliš konzervativnímu designu, nešly podle předpokladů Italů. Stejný osud potkal i nástupnické Bravo.
Foto: Radek Pecák
Jan Matoušek Jan Matoušek
25. 2. 2018 8:34
Po roce 2000 debutovalo na autosalonu v Ženevě hned několik dodnes veledůležitých modelů. Za všechny jmenujme Dacii Duster, Škodu Yeti, Mitsubishi ASX nebo Mercedes-Benz CLS. V následující galerii si začátky nejen těchto automobilů můžete připomenout. Najdete v ní ale i další novinky, koncepty či zajímavosti z Palexpa, které se tam objevily mezi roky 2000 a 2010.
 

Právě se děje

Další zprávy