Automobilky v Paříži vystavují koncepty budoucnosti. Lákají na opulentní luxus i vodíkový pohon

Automobilky v Paříži vystavují koncepty budoucnosti. Lákají na opulentní luxus i vodíkový pohon
BMW Concept X2 se setkal zatím s pozitivním ohlasem. Jde o předobraz budoucího crossoveru, který by se v sériové podobě mohl objevit už příští rok.
Citroën se chystá znovu zaútočit ve střední třídě. Jeho studie nazvaná Cxperience vtipně navazuje na dávný model CX, který předcházel dnešnímu C5. To už je poměrně zastaralé a nutně potřebuje nástupce. Francouzský návrh je ale jako obvykle hodně výstřední.
Jde o téměř neznámou značku, která před pár lety vznikla v Nizozemsku. Nyní se stavby nového konceptu ujali Japonci. Výsledkem je extravagantní sportovní automobil s elektromotory o výkonu 400 kW. Většina parametrů ale zůstává utajená. Reálný provoz zřejmě nikdy neuvidí.
Lexus UX demonstruje, jak by měla vypadat kompaktní poloterénní auta kategorie SUV v budoucnosti. Z hlediska designu přídě se od současných lexusů příliš neliší. Zaujmou kamery místo zpětných zrcátek nebo částečně průhledné přední sloupky.
Foto: Radek Pecák
Jan Markovič Radek Pecák Jan Markovič, Radek Pecák
30. 9. 2016 12:31
Autosalon tradičně patří kromě nových aut také studiím, na kterých se automobilky snaží ukázat své vize do budoucnosti. Letos zabodovalo extravagantní a opulentní kupé Mercedes-Maybach s délkou 5,7 metru a super silným elektrickým pohonem. Elektromobilita byla ale ústředním motivem i drtivé většiny dalších vystavených konceptů. Prohlédněte si, v čem bychom se podle výrobců měli vozit v nejbližších, ale i vzdálenějších letech.
 

Právě se děje

před 16 minutami

Ve věku 81 let zemřel americký hudební producent Phil Spector. Spolupracoval například s The Beatles. Od roku 2009 si odpykával trest za vraždu

Zdroj: ČTK
před 45 minutami

České dráhy plánují od dubna snížit mzdy 700 administrativních pracovníků, část z nich i propustit. Důvodem je pandemie

České dráhy plánují od dubna snížit mzdy asi 700 administrativních pracovníků. Část z nich navíc zřejmě propustí. Důvodem jsou současné ztráty během koronavirové krize, které loni dosáhly přibližně čtyř miliard korun. Opatření má zatím platit rok, v příštím týdnu je projedná dozorčí rada. Snižování mezd, které by mělo být zhruba desetiprocentní, se nebude týkat všech 15 000 zaměstnanců podniku.

"Pandemie jednou skončí, pokud tedy ke snížení smluvních mezd letos přistoupíme, nebude to na vždy. Smluvní mzdy ředitelů, vedoucích a dalších pracovníků převážně v administrativě se dohodou obou stran každoročně nově nastavují. A to jak v závislosti na výkonech jednotlivých zaměstnanců, tak v souvislosti s finančními možnostmi firmy," uvedl předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Ivan Bednárik.

Zdroj: ČTK
Další zprávy