Kolínská trojčata se v novém kabátku podřizují emisím. Toyota Aygo vsadila na výraznější vzhled

ČTK Jan Matoušek ČTK, Jan Matoušek
2. 5. 2018 16:26
Ve společném podniku Toyoty a PSA ve středočeském Kolíně začala výroba upravené trojice minivozů Citroën C1, Peugeot 108 a Toyota Aygo. Největší změnou je nový litrový tříválec od Toyoty, který plní emisní normu Euro 6.2. Ta začne platit od září.
V Kolíně začala výroba omlazených trojčat z TPCA. Nejvíce změn prodělala Toyota Aygo (uprostřed).
V Kolíně začala výroba omlazených trojčat z TPCA. Nejvíce změn prodělala Toyota Aygo (uprostřed). | Foto: ČTK

V kolínské automobilce Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA) začala 2. května výroba faceliftovaných modelů Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroën C1. Všechna auta nabízejí jeden benzinový tříválcový motor z dílny Toyoty o objemu 1.0 litru s výkonem 53 kW, který plní emisní normu Euro 6.2. Vedle manuální pětistupňové převodovky bude k dispozici také pětistupňové robotizované ústrojí.

Zmodernizovaná Toyota Aygo zaujme změnou designu přední masky. Japonské mini si zachovalo vzhled přední části ve tvaru písmene X, původní design byl ale přepracován do výraznější trojrozměrné podoby. Součástí modernizace jsou upravené světlomety se zabudovanými světly denního svícení. Proměnu prodělal také interiér, zákazníci si navíc budou moci vybrat ze dvou nových barev karoserie.

Nové Aygo má vylepšené jízdní schopnosti a lepší jízdní dynamiku. Vůz je také vybaven souborem bezpečnostních technologií, které pomáhají předcházet kolizím v řadě dopravních situací.

Kabina kolínských trojčat se po modernizaci změnila spíše v detailech. Na snímku Toyota Aygo.
Kabina kolínských trojčat se po modernizaci změnila spíše v detailech. Na snímku Toyota Aygo. | Foto: ČTK

Pouze nových barevných provedení, nikoliv výrazných zásahů do designu, se dočkal Citroën C1. Zmodernizovaná verze modelu francouzského vozu bude dostupná až ve 32 různých barevných variantách. Představily se také dvě nové edice modelu C1 Urban Ride a Elle. U Urban Ride lze vybírat z pěti různých laků, v interiéru jsou pak oranžové nebo šedé detaily či speciální polep palubní desky.

K dispozici je také řada asistentů řízení, například pro rozjezd do kopce nebo systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu. C1 Urban Ride v interiéru nabízí sedmipalcový dotykový tablet s různými funkcemi umožňujícími propojit chytrý telefon s vozidlem. Ceny edice Urban Ride začínají na 259 900 korunách, standardní výbava Feel stojí o 30 tisíc korun méně.

Provedení Elle je zaměřené na ženy, klade důraz na styl a eleganci. Má speciálně zbarvenou střechu v šedé barvě, na výběr je bílý nebo černý lak. Uvnitř vozu se objevují odkazy na magazín Elle, speciální koberečky, ale i růžové nebo leskle černé dekory. V českém ceníku C1 však model Elle nenajdete.

Zadní část omlazených kolínských trojčat.
Zadní část omlazených kolínských trojčat. | Foto: ČTK

Třetí z modelů produkovaných v Kolíně, Peugeot 108, nabídne šest nových barevných odstínů, jiné barvy jsou také v interiéru. Kromě klasické verze, jejíž ceny začínají na 234 000 korunách, si mohou zákazníci koupit také verzi Allure TOP! za 279 000 korun, která dostane otvíratelnou plátěnou střechu.

Podle výkonného viceprezidenta TPCA Erica Brocharda dodá kolínská automobilka letos přes 200 000 aut, tedy více než v roce 2017. Kapacita továrny je 330 000 vozů ročně, což je strop, kterého závod dosáhl v roce 2009.

 

Právě se děje

před 42 minutami

Ministři a zástupci bezpečnostních složek státu jednají na úřadu vlády o připravenosti na případné rozšíření nákazy koronavirem z Číny

Proberou dosavadní opatření i plán pro případné šíření onemocnění. Vicepremiér Karel Havlíček (za ANO) předloží rozbor připravenosti státních hmotných rezerv. "Pan premiér chce mít informace ze všech úhlů pohledu," řekl novinářům před začátkem jednání.

Ministr zdravotnictví Adam Vojtěch (za ANO) zopakoval, že na letišti v Ruzyni začali cíleně vyhledávat pasažéry, kteří vykazují symptomy podobné koronaviru. Cestujícím je určena také informační kampaň. A pro lety z Číny byly vyčleněny dva speciální vchody, které se budou pravidelně dezinfikovat. 

Zdroj: ČTK
před 1 hodinou

Hospodářské noviny: Miliardář Šmejc koupil pražskou reprodukční kliniku

Investiční skupina Emma Capital miliardáře Jiřího Šmejce koupila pražskou reprodukční kliniku Europe IVF International, píší dnešní Hospodářské noviny (HN). Hodnotu transakce deník neuvedl, roční obrat zdravotnického zařízení je podle něj kolem 150 milionů korun. Česko patří spolu se Španělskem k hlavním centrům umělého oplodňování v Evropě, uvádějí HN. Jedním z důvodů jsou vstřícné zákony.

HN připomínají, že reprodukční medicíně v Česku dominuje zdravotnická skupina FutureLife, která spadá do svěřenských fondů premiéra Andreje Babiše (ANO). Kliniky skupiny FutureLife se kromě Česka a Slovenska nachází také ve Velké Británii, v Irsku, v Rumunsku, Finsku a Estonsku. Podle HN je FutureLife po španělské skupině IVI dvojkou na evropském trhu.

Podnikatel Jiří Šmejc je podle říjnového žebříčku časopisu Forbes s majetkem 20 miliard korun 10. nejbohatším Čechem. Šmejc je menšinovým vlastníkem a předsedou představenstva společnosti Home Credit, která poskytuje spotřebitelské půjčky.

Zdroj: ČTK
Další zprávy