Auta s motorem vzadu nevyráběla jen Škoda. Připomeňte si pokusy ostatních automobilek

Petr Korbel
5. 5. 2019 6:22
Před 45 roky byla ve Španělsku zahájena výroba modelu Seat 133. Šlo o poslední nový západoevropský cestovní (rozumějte ne sportovní) vůz s motorem uloženým za zadní nápravou. Připomeňme si, kdy se tato koncepce začala v jednotlivých státech prosazovat, kdo byli její přední protagonisté, jak se dostala na vrchol a jak zmizela.
Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz 130

Pomineme-li samohyby z počátků motoristického věku, k průkopníkům koncepce "vše vzadu" patřila německá firma Daimler-Benz. Ta ve 30. letech minulého století vyráběla modely Mercedes-Benz 130, 150 a 170 H. Spolu s kopřivnickými tatrovkami šlo o jeden z hlavních inspiračních zdrojů pro slavný Volkswagen Brouk a další cestovní vozy stejné koncepce. Vozy řady H však na trhu nezaznamenaly velký úspěch.

 

Právě se děje

Další zprávy