Auta, která Češi nechtějí. Některé modely spadly téměř až na prodejní dno

Jan Matoušek Jan Matoušek
7. 1. 2022 6:02
Rok 2021 byl pro nová auta prodejně o něco málo lepší než rok 2020. Nárůst o 1,92 procenta ale spíše než postupný restart značí víceméně stagnaci. Změna se odehrála na čele žebříčku nejoblíbenějších modelů: Škodu Octavia vystřídala ve vedení menší Škoda Fabia. V následující galerii ale redakce Aktuálně.cz sestavila opačný žebříček. Najdete v ní totiž auta s největším loňským úbytkem prodejů.

V galerii najdete modely, které si procentuálně meziročně nejvíce prodejně pohoršily (nemusí to nutně znamenat, že zákazníci o vozy nemají zájem, ale z různých důvodů se jejich prodeje propadly). Podmínkou bylo, aby se jich loni nebo v roce 2020 prodalo alespoň sto kusů. Vyřazeny byly modely, které se během roku přestaly na českém trhu prodávat a nedostaly nástupce, což je případ třeba Renaultu Scénic, Mitsubishi ASX nebo Dacie Dokker. Všechna data vycházejí ze statistik Svazu dovozců automobilů (SDA).

Více o prodejích nových aut v Česku za rok 2021 najdete tady, přehled nejprodávanějších aut byl publikován zde.

Foto: Hyundai

Hyundai Ioniq: -78 %

Hyundai se snaží šlapat do elektromobility, nejstaršímu elektromobilu v jeho nabídce se ale příliš nedařilo. Ioniq, nabízený i jako hybrid a plug-in hybrid, si připsal pokles o 77,59 procenta. Z 241 prodaných kusů se propadl na 54.

 

Právě se děje

Další zprávy