Auta, která Češi nechtějí. Některé modely spadly téměř až na prodejní dno

Jan Matoušek Jan Matoušek
7. 1. 2022 6:02
Rok 2021 byl pro nová auta prodejně o něco málo lepší než rok 2020. Nárůst o 1,92 procenta ale spíše než postupný restart značí víceméně stagnaci. Změna se odehrála na čele žebříčku nejoblíbenějších modelů: Škodu Octavia vystřídala ve vedení menší Škoda Fabia. V následující galerii ale redakce Aktuálně.cz sestavila opačný žebříček. Najdete v ní totiž auta s největším loňským úbytkem prodejů.

V galerii najdete modely, které si procentuálně meziročně nejvíce prodejně pohoršily (nemusí to nutně znamenat, že zákazníci o vozy nemají zájem, ale z různých důvodů se jejich prodeje propadly). Podmínkou bylo, aby se jich loni nebo v roce 2020 prodalo alespoň sto kusů. Vyřazeny byly modely, které se během roku přestaly na českém trhu prodávat a nedostaly nástupce, což je případ třeba Renaultu Scénic, Mitsubishi ASX nebo Dacie Dokker. Všechna data vycházejí ze statistik Svazu dovozců automobilů (SDA).

Více o prodejích nových aut v Česku za rok 2021 najdete tady, přehled nejprodávanějších aut byl publikován zde.

Foto: Renault

Renault Trafic: -74 %

Loni utrpěly také prodeje Renaultu Trafic, respektive jeho osobní varianty. Propadly se o 73,91 procenta, a jestliže v roce 2020 zaznamenal francouzský model hned 230 registrací, loni jich bylo jen šest desítek. Důvodem jsou i omezené kvóty vozu pro český trh, související s vyššími emisemi Traficu. Ty se promítají do celkových flotilových emisí výrobce, přičemž za nedodržení stanovených limitů dostávají automobilky vysoké pokuty. I proto uměle omezují prodeje některých modelů s vyššími emisemi.

 

Právě se děje

Další zprávy