Auta, která Češi nechtějí. Některé modely spadly téměř až na prodejní dno

Jan Matoušek Jan Matoušek
7. 1. 2022 6:02
Rok 2021 byl pro nová auta prodejně o něco málo lepší než rok 2020. Nárůst o 1,92 procenta ale spíše než postupný restart značí víceméně stagnaci. Změna se odehrála na čele žebříčku nejoblíbenějších modelů: Škodu Octavia vystřídala ve vedení menší Škoda Fabia. V následující galerii ale redakce Aktuálně.cz sestavila opačný žebříček. Najdete v ní totiž auta s největším loňským úbytkem prodejů.

V galerii najdete modely, které si procentuálně meziročně nejvíce prodejně pohoršily (nemusí to nutně znamenat, že zákazníci o vozy nemají zájem, ale z různých důvodů se jejich prodeje propadly). Podmínkou bylo, aby se jich loni nebo v roce 2020 prodalo alespoň sto kusů. Vyřazeny byly modely, které se během roku přestaly na českém trhu prodávat a nedostaly nástupce, což je případ třeba Renaultu Scénic, Mitsubishi ASX nebo Dacie Dokker. Všechna data vycházejí ze statistik Svazu dovozců automobilů (SDA).

Více o prodejích nových aut v Česku za rok 2021 najdete tady, přehled nejprodávanějších aut byl publikován zde.

Foto: Renault

Renault Mégane: -58 %

Nedařilo se ani dalšímu kompaktnímu modelu, Renault Mégane totiž zaznamenal ztrátu 58,37 procenta. Z 1009 prodaných hatchbacků, sedanů nebo kombi v roce 2020 se loni propadl na 420 prodaných kusů.

Nedařilo se ani Renaultu Scénic, který se značnou část roku prodával jen ze skladových zásob a následně na podzim zmizel z trhu bez nástupce úplně. Jediné dostupné provedení Grand kleslo o skoro 74 procent na mizerných 56 kusů.

 

Právě se děje

Další zprávy