Auta, která Češi nechtějí. Některé modely spadly téměř až na prodejní dno

Jan Matoušek Jan Matoušek
7. 1. 2022 6:02
Rok 2021 byl pro nová auta prodejně o něco málo lepší než rok 2020. Nárůst o 1,92 procenta ale spíše než postupný restart značí víceméně stagnaci. Změna se odehrála na čele žebříčku nejoblíbenějších modelů: Škodu Octavia vystřídala ve vedení menší Škoda Fabia. V následující galerii ale redakce Aktuálně.cz sestavila opačný žebříček. Najdete v ní totiž auta s největším loňským úbytkem prodejů.

V galerii najdete modely, které si procentuálně meziročně nejvíce prodejně pohoršily (nemusí to nutně znamenat, že zákazníci o vozy nemají zájem, ale z různých důvodů se jejich prodeje propadly). Podmínkou bylo, aby se jich loni nebo v roce 2020 prodalo alespoň sto kusů. Vyřazeny byly modely, které se během roku přestaly na českém trhu prodávat a nedostaly nástupce, což je případ třeba Renaultu Scénic, Mitsubishi ASX nebo Dacie Dokker. Všechna data vycházejí ze statistik Svazu dovozců automobilů (SDA).

Více o prodejích nových aut v Česku za rok 2021 najdete tady, přehled nejprodávanějších aut byl publikován zde.

Foto: Dacia

Dacia Logan: -93 %

Rumunský sedan si v loňském roce prošel generační obměnou a na začátku roku byla jeho dostupnost omezená. Pak se Logan vrátil v plné parádě s novou generací, ale jen jediným motorem, spalujícím LPG. To všechno se zřejmě podepsalo na prodejním propadu od 92,93 procenta - místo 1485 tak loni prodala Dacia jen 105 kusů dostupného sedanu.

Za zmínku stojí ještě i jiný model Dacie. Osobní verze dodávky Dokker totiž ztratila dokonce přes 95 procent prodejů a z dvou tisíc se propadla na 99 kusů, mohl ale za to pouhý doprodej skladových zásob, který končil počátkem loňského roku.

 

Právě se děje

Další zprávy