Audi R8 dostalo nové světlomety a porci koní navíc

Radek Pecák Radek Pecák
29. 7. 2012 4:44
Maximální rychlost vzrostla až na 319 kilometrů v hodině
Foto: Audi

Až 550 koní může mít nyní, po faceliftu, špičkové provedení supersportovního vozu Audi R8. Týká se to varianty označené V10 Plus.

Od dosud nabízené "erosmičky" se modernizovaný vůz vizuálně zase až tolik neliší. Nové jsou přední světlomety (LED ve standardní výbavě), drobné změny lze zaregistrovat i na nárazníku.

Vzadu je nově tvarovaný difuzor a také například dynamické směrové ukazatele. Jejich světelný pás běží vždy od středu vozu směrem k vnějšímu okraji, tedy na tu stranu, kam řidič odbočuje.

Nejsilnější provedení V10 Plus je jen pro verzi s pevnou střechou
Nejsilnější provedení V10 Plus je jen pro verzi s pevnou střechou | Foto: Audi

Na motorech se toho příliš mnoho nezměnilo. I nadále zůstavájí v nabídce V8 V8 se zdvihovým objemem 4163 cm3 a V10
se zdvihovým objemem 5204 cm3. Motory  se montují ručně.

Manuál je možný 

V nabídce zůstává i manuální převodovka, ale novinkou je nasazení nové sedmistupňové automatické převodovky. Jen díky ní emise CO2 klesly v kombinaci s novou sedmistupňovou převodovkou S tronic až o 22 gramů na jeden ujetý kilometr a čas potřebný pro sprint z nuly na 100 km/h je o tři desetiny sekundy kratší.

Motor 4.2 FSI dosahuje nejvyššího výkonu 316 kW (430 k) při 7900 otáčkách za minutu a v rozmezí otáček 4500 až 6000 poskytuje maximální točivý moment 430 N.m. R8 Coupé s tímto motorem a převodovkou S tronic zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,3 sekundy a  pokračuje až k nejvyšší rychlosti 300 km/h (s mechanickou převodovkou: 4,6 sekundy a 302 km/h).

LED světlomety jsou nyní standardem
LED světlomety jsou nyní standardem | Foto: Audi

Pro model R8 V8 Spyder platí následující hodnoty: 4,5 sekundy, respektive 4,8 sekundy, a rovněž 300 km/h. R8 V8 quattro v provedení kupé s převodovkou S tronic spotřebuje v průměru 12,4 litru paliva na 100 km.

Motor V10 nabízí točivý moment 530 N.m při 6500 otáčkách za minutu a jeho výkonová křivka vrcholí až při 8000 otáčkách, kdy je k dispozici 386 kW (525 k).

Nejvyšší rychlost až 319 kilometrů v hodině

Audi R8 V10 Coupé s převodovkou S tronic zrychlí z nuly na 100 km/h za 3,6 sekundy a jeho nejvyšší rychlost činí 314 km/h. S mechanickou převodovkou se tyto hodnoty mění na 3,9 sekundy a 316 km/h.

U modelu R8 V10 Spyder s převodovkou S tronic je standardní sprint otázkou 3,8 sekundy a nejvyšší rychlosti je dosaženo při 311 km/h. (s mechanickou převodovkou: 4,1 sekundy a 313 km/h). Spotřeba paliva je u modelu  R8 V10 Coupé s převodovkou S tronic v průměru 13,1 litru na 100 km.

Mohutný difuzor
Mohutný difuzor | Foto: Audi

Jak již je uvedeno výše, novým špičkovým modelem řady je Audi R8 V10 plus, jehož nejvyšší výkon je 404 kW (550 k) a maximální točivý moment 540 N.m při 6500 otáčkách za minutu.

Tento model nelze mít v provedení bez střechy. Jeho rychlost je až 317 kilometrů v hodině (tedy o tři kilometry více než u standardního provedení V10. Také zrychlení s S tronicem je o desetinu sekundy lepší (3,5). S mechanickou převodovkou se sice zvýší maximální rychlost až na 319 kilometrů v hodině, ale zato zrychlení je o tři desetiny sekundy horší.

V10 plus prošlo odtučňovací kúrou

Pozoruhodný je i údaj o hmotnosti tohoto vozu. Výrobce udává údaj 1570 kilogramů, což je jen o deset kilogramů více, než váží standardní kupé Audi R8 V8.  

Manuální řazení zůstává v nabídce
Manuální řazení zůstává v nabídce | Foto: Audi

Úspor bylo dosaženo díky použití skořepinových sedadel z plastu vyztuženého skleněnými vlákny, odhlučňovacích výplní je méně a jsou tenčí a další kilogramy se ušetřily díky speciálním kolům z lehké slitiny a komponentům podvozku, mezi něž patří sériově montovaná brzdová soustava s keramickými kotouči, a karosářské díly z uhlíkového kompozitu.

Modely R8 V10 a R8 V10 plus jsou sériově vybaveny navigačním systémem plus a audiosystémem Bang & Olufsen. Mezi další prvky výbavy na přání dostupné pro všechny varianty R8 patří mimo jiné asistent dálkových světlometů či paket úložných prostorů.

Dále pak různé sady kufrů, příprava pro mobilní telefon včetně mikrofonu uloženého v bezpečnostním pásu a hlasového ovládání, jakož i parkovací asistent plus se zadní kamerou.

Evropští zákazníci dostanou první přepracované modely Audi R8 koncem letošního roku. Cena pro český trh nebyla zatím stanovena.

 

Právě se děje

Další zprávy