Aktivisté přilepení k podlaze v muzeu aut si stěžovali, že nemohou na záchod

Aktivisté přilepení k podlaze v muzeu aut si stěžovali, že nemohou na záchod
Aktivistická organizace Scientist Rebellion chce, aby auta jezdila maximální rychlostí 100 km/h.
Také chtějí, aby se v Německu jezdilo hromadnou dopravou levněji, aby se znovu zavedla jízdenka za devět eur.
Dále žádají, aby se nestavěly další továrny na auta a aby se koncern VW stal dříve uhlíkově neutrální než v roce 2050.
Proto se rozhodli protestovat způsobem, který je v poslední době mezi aktivisty populární - přilepili se lepidlem k podlaze.
Foto: Scientist Rebellion
Eva Srpová Eva Srpová
21. 10. 2022 15:17
Vědci z aktivistické skupiny Scientist Rebellion se přilepili k podlaze v areálu muzea Autostadt patřící Volkswagenu ve Wolfsburgu, konkrétně v expozici automobilky Porsche. Provozovatelé muzea jim první noc zhasli a vypnuli topení, aktivisté si na sítích stěžují, že nedostali mísu, do které by vykonávali potřebu. V pátek do muzea dorazila policie, aby aktivisty vyvedla.

Situace v muzeu Volkswagenu ve Wolfsburgu se komplikuje. V pátek ráno  provozovatelé areálu zavolali policii, aby vyvedla skupinu aktivistů, která zde už od středy protestuje. Jedna z demonstrujících osob žádala o lékařskou pomoc. 

Protest probíhá v expozici automobilky Porsche. Vědci ve středu nejprve před vchodem vylepili plakáty, které varují před klimatickou změnou, a polili schody falešnou krví.

Do muzea pak vstoupilo patnáct vědců v bílých pláštích a devět z nich se před několik vystavených luxusních vozů přilepilo lepidlem k podlaze. O průběhu protestu informují na Twitteru. Stěžovali si například, že je sice provozovatelé muzea podpořili v protestu, ale na noc jim zhasli a vypnuli topení a také jim neposkytli mísu, do které by mohli vykonat potřebu. Dále si také už záhy po přilepení stěžovali, že mají hlad a ostraha jim nedovoluje objednat si jídlo.

Jeden z protestujících zaslal Aktuálně.cz vyjádření poté, co aktivisty vyvedla z muzea policie. "Já jsem po celou dobu zůstal trvale přilepený k podlaze a na záchod nechodil. Nepotřeboval jsem se vyprazdňovat, protože jsem držel hladovku. Vymočil jsem se do prázdných plastových lahví. Ostatní se odlepili a mohli volně docházet na toaletu v budově. Poté, co jsme dojedli vlastní jídlo, nám Autostadt zakázal si o něj zavolat. Večer první noci nám přinesli nějaké pizzy, ale poté nám do 17:00 následujícího dne žádné další jídlo nedodali, až když jsme hlasitě protestovali u vchodu do budovy," popisuje Gianluca Grimalda.

"Nejpodstatnější ale je, že přístup k lékařské péči byl zpožděn o několik hodin, konkrétně šest hodin v jednom případě a čtyři hodiny v jiném. Nechceme si stěžovat, ale chceme pouze poukázat na fakta a oponovat prohlášení Autostadtu, že se starali o naše zdraví," dodává. 

Požadavky aktivistů

Aktivisté požadují, aby s nimi osobně mluvil šéf koncernu Volkswagenu Oliver Blume a podpořil vyjednávání s europoslanci v Bruselu, aby se maximální rychlost aut snížila na 100 km/h. Chtějí také zastavit výstavbu dalších továren na auta a dále požadují, aby se VW rychleji stal uhlíkově neutrální firmou. Také žádají o znovuzavedení levnější jízdenky ve veřejné dopravě za 9 eur, kterou Německo testovalo letos v létě. 

"VW utrácí přes 6,5 milionu eur na lobbing a staví se tak proti opatřením na ochranu klimatu, jako je omezení rychlosti na 100 km/h nebo levná jízdenka. Veřejnost musí být informována o naléhavosti snížení emise skleníkových plynů, protože existuje reálná možnost globální katastrofy. Prostřednictvím svých akcí občanského odporu požadujeme okamžitá opatření k omezení eskalujících dopadů klimatické krize," uvádí organizace Scientist Rebellion na svých stránkách a tvrdí, že "tradiční" skupina vědců není v komunikaci týkající se tématu planetární nouze dostatečně radikální, stejně jako přístup politiků.

 

Právě se děje

Další zprávy