Aféra s dieselovými motory je i pro nás budíčkem, říká nový šéf Seatu Luca de Meo

Radek Pecák Radek Pecák
9. 1. 2016 8:04
Příběh propojeného automobilu bude podle nynějšího předsedy představenstva společnosti Seat Lucy de Meo větší než příběh samotného automobilu.
Luca de Meo je novým mužem, který má ještě vylepšit současnou situaci Seatu.
Luca de Meo je novým mužem, který má ještě vylepšit současnou situaci Seatu. | Foto: Seat

Španělská automobilka Seat dosáhne v roce 2015 rekordních výsledků. V rozhovoru pro firemní časopis Mundo Seat to řekl nový šéf značky Luca de Meo. Podle něho bude růst i nadále pokračovat, což podpoří zejména nová třetí "noha" značky, což budou sportovně-užitkové vozy.

Nový předseda představenstva, který v listopadu na tomto postu vystřídal Jürgena Stackmanna, je přesvědčen, že aféru s dieselovými motory značka přestojí se ctí. 

"Je to jeden z nejnáročnějších okamžiků v historii koncernu. Doufám, že se budeme moci co nejrychleji vrátit k normálnímu stavu. Vydržíme tuto mediální bouři, která vytváří velkou nejistotu pro nás i spotřebitele. Vidím však také velké odhodlání v celé organizaci směrem k transparentnosti a otevřenosti, zejména k vyřešení této otázky na všech úrovních. Koncern nachází novou energii pro řešení, které je velmi profesionální, otevřené, férové a transparentní. Jsem rozeným optimistou a věřím, že tuto krizi překonáme spíš dřív než později a že bude příležitostí k tomu, abychom z ní vyšli silnější. Byl to budíček, na který jsme zareagovali," sdělil v rozhovoru.

Luca de Meo zatím nemohl rozhodnout, jak bude budoucnost Seatu vypadat po roce 2015. "Mám různé nápady, ale dojít k představě o naší podobě v roce 2025 je složitý proces. Abychom mohli něco předpovědět, museli bychom znát emisní normy v dané době a náš cílový trh... Následující dva nebo tři roky jsou docela jasné, co se týče produktů, které máme, výrobních závodů, značky, vývoje, designu atd., což představuje skvělou příležitost k tomu, abychom s týmem přemýšleli o dalších krocích," uvedl.

Podle něho je ale jisté, že se také vozy Seat budou muset zlepšit v oblasti konstrukce, protože emise CO2 jsou pro konkurenceschopnost jakékoli automobilové značky stále důležitější. Výchozí postavení je však podle něho dobré.

"Kromě toho jsme silní v oblastech informačních a zábavních systémů a v konektivitě vozidel, díky níž mohou být naše vozy chytřejší. Jsem přesvědčen, že tyto dva aspekty budou scénářem vývoje pro většinu automobilového průmyslu, který nyní začíná dělat první kroky. Příběh propojeného automobilu bude větší než příběh samotného automobilu. Pro nás je to velká revoluce. Příkladem konektivity je to, že vozidla jsou již nyní schopna předávat informace o závadě servisu," dokládá šéf Seatu.

"Dalším příkladem je propojení vozidla s infrastrukturou, parkovišti, semafory… Můžete propojit také automobily navzájem mezi sebou. Je to nový svět, který přichází, a já osobně věřím, že to je nejdůležitější trend v nových technologiích, podobně jako elektrifikace a automatizované řízení," doplňuje ještě Luca de Meo.

 

Právě se děje

Další zprávy