Škodovky, které v Česku nekoupíte. Octavia bez přeplňování i Rapid v novém kabátě

Octavia Pro je posledním z řady modelů Škoda v Evropě nedostupným.
Tam se přitom vyrábí i druhá karosářská varianta Kamiqu pod označením GT. Jedná se o křížence mezi SUV a kupé, jakkoliv linie střechy se nesvažuje tak rychle jako třeba u průkopníka této kategorie BMW X6. Vnější vzhled (například s jinými světly) je přitom právě tím vůbec nejdůležitějším odlišovacím prvkem verze GT, která nabízí i volitelné dvoubarevné lakování.
Oba modely mají rozvor náprav o délce 2603 mm, sedan má pak objemově větší kufr, u hatchbacku je však jeho tvar pravidelnější, a tím i o kousek lépe využitelný. Pod kapotou rovněž zapomeňte na přeplňované motory, čínský Rapid pohání atmosférická patnáctistovka o výkonu 82 kW s výběrem mezi manuální pětistupňovou a automatickou šestistupňovou převodovkou. Mimochodem ač atmosférická, plní už teď jednotka čínskou emisní normu China VI b závaznou až od července 2023.
Největší šok ale čeká pod kapotou. Rusko má totiž jinak nastavené emisní limity, také je potřeba brát zřetel na tamní náročnější provozní podmínky. A tak zatímco v Evropě by byl základem litrový tříválec, v Rusku je to jednodušší atmosférická benzinová šestnáctistovka MPI. Ta se nabízí ve dvou verzích s 66 nebo 81 kW. Na přední kola přenáší výkon pětistupňová manuální nebo u silnější varianty šestistupňová automatická převodovka. Dvouspojkové ústrojí DSG zůstává vyhrazeno vrcholné 1.4 TSI s 92 kW.
Kamiq GT pak není jediným křížencem SUV a kupé v čínské nabídce Škody. Pod jménem Kodiaq GT se podobný model nabízí i jako odvozenina od většího SUV značky. Nutno podotknout, že jakkoliv Kodiaq vzniká přímo v Číně, jde prakticky o totožné auto jako v Evropě, tím pádem je i verze GT technicky podobná evropské variantě. Až na motory, protože vrcholem nabídky je 162kW dvoulitr TSI se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. V Evropě je přitom maximem 140 kW.
Foto: Škoda Auto
Jan Matoušek Jan Matoušek
11. 3. 2021 6:02
Škoda loni celosvětově dodala lehce přes milion nových automobilů. Zdaleka přitom nepůsobí jen v Evropě. Největším trhem i v roce 2020 zůstala Čína, druhé je Německo a třetí s meziročním růstem Rusko. Je nasnadě, že ne všude nabízí jen modely známé i v Česku. Naposledy Škoda odhalila prodlouženou Octavii Pro pro čínský trh. Nejen na ni, ale i další "neznámé škodovky" se podívejte do galerie.
 

Právě se děje

Další zprávy