20 nejnebezpečnějších míst českých silnic: Pozor u Hodonína i v Ústí nad Labem

20 nejnebezpečnějších míst českých silnic: Pozor u Hodonína i v Ústí nad Labem
20. místo: zatáčka na silnici I/9 poblíž obce Chlum v okrese Česká Lípa. Za tři roky sedm nehod se zraněním, z toho tři těžká a pět lehkých.
19. místo: křižovatka silnic I/2 a III/12550 u obce Suchdol v okrese Kutná Hora. Za tři roky sedm nehod, tři těžká a čtyři lehká zranění.
18. místo: serpentiny na silnici I/44 u Koutů nad Desnou na Šumpersku. Vedou na motorkáři oblíbené Červenohorské sedlo. Za tři roky sedm nehod, dvě smrtelná, dvě těžká a čtyři lehká zranění. V šesti případech se jednalo o srážku s pevnou překážkou.
17. místo: silnice I/58 u Lichnova na Novojičínsku. Celkem osm nehod se zraněním, dvě těžká, osm lehkých.
Foto: Shutterstock
Martin Přibyl Martin Přibyl
10. 11. 2021 6:04
Pojišťovna Allianz vydala aktuální žebříček nejnebezpečnějších míst na českých silnicích. Při jeho sestavování vychází společně s projekční kanceláří HBH Projekt z policejních nehodových statistik na silnicích I. třídy za poslední tři roky. Nejnebezpečnějším místem se stala křižovatka na silnici I/55 severovýchodně od jihomoravského Hodonína.

"Podmínkou pro zařazení konkrétního úseku do statistiky Automapy Allianz bylo, že na dané komunikaci se za poslední tři roky přihodily minimálně dvě na sobě nezávislé dopravní nehody s vážnými zdravotními následky a současně mezi těmito tragickými místy nebyla vzdálenost větší než 200 metrů," vysvětluje vznik statistiky tisková zpráva.

Celkové pořadí se pak sestavuje podle počtu nehod, při nichž došlo k úmrtí nebo zranění. Celkem bylo posuzováno 65 nehodových lokalit, kde došlo k 407 dopravním nehodám s následky na zdraví a 610 nehodám celkem, z toho k 184 nehodám s úmrtím nebo těžkým zraněním. Dvacet nejhorších naleznete v galerii.

Ve většině případů se jedná o křižovatky. Důvod je nasnadě. „Hlavní příčinou dopravních nehod s vážnými osobními následky bylo dle evidence Policie ČR nedání přednosti v jízdě. Druhou nejvíce se vyskytující příčinou je nepřiměřená rychlost jízdy,“ uvedl dopravní odborník Jaroslav Heinrich z HBH projektu.

Z 610 analyzovaných nehod bylo nedání přednosti příčinou ve 241 případech, se 164 případy následovala nepřiměřená rychlost a se 162 pak jako třetí nesprávný způsob jízdy. V takovém případě jde například o jízdu po nesprávné straně vozovky, nedodržení bezpečné vzdálenosti nebo vyhýbání se bez dostatečného bočního odstupu.

Na loňské pořadí se můžete podívat zde:

 

Právě se děje

Další zprávy