Připomeňte si auta, která psala historii Československa. Nejsou to jen Škody a Tatry

Škoda Popular Sport Monte Carlo vznikla ve druhé polovině 30. let. Její ikonický design inspiruje dodnes.
Jeden ze zakladatelů Československa a až do své abdikace jeho prezident Tomáš Garrigue Masaryk používal mimo jiné i automobil Škoda Hispano Suiza 25/100 HP.
Naopak Praga Piccolo byla autem pro širokou veřejnost. V několika sériích i karosářských variantách vznikala od poloviny dvacátých let až do začátku let čtyřicátých.
Dalším z řady lidových automobilů byla Tatra 57 s přezdívkou Hadimrška. Její výroba začala v roce 1931 a pokračovala až do roku 1948. Tento původní design se následně výrazně zakulatil a přizpůsobil tehdejšímu vkusu. Vznikla řada karosářských variant, nechyběla ani vojenská verze.
Foto: Aktuálně.cz
Jan Matoušek Jan Matoušek
22. 10. 2018 6:04
Československo si za pár dnů připomene sto let od svého založení. Prakticky od začátku patřila republika k nejvýznamnějším producentům automobilů v Evropě. Paleta značek sice postupem času výrazně prořídla, historie je ale stále plná zajímavých automobilů. Některé z nich jsme se pokusili vybrat do této galerie, v níž si spolu s nám významné kulaté výročí připomeňte také.

Porovnání jednoho z nejpopulárnějších českých aut současnosti, Škody Octavia Combi, s konkurencí najdete zde.

 

Právě se děje

Další zprávy