7 věcí, které se změnily na Volkswagenu Amarok. Motorem z Audi Q7 to teprve začíná

Eva Srpová Eva Srpová
2. 11. 2016 14:55
Volkswagen Amarok chce být duší SUV a tělem pracovní pick-up. Má jeden z nejkomfortnějších podvozků v této kategorii a navíc vyměnil dvoulitr za mnohem větší kalibr, pohání ho třílitrový šestiválcový motor. Změn je ale mnohem víc.
Volkswagen Amarok má pod kapotou naftový třílitrový šestiválec, který nahradil dvoulitr.
Volkswagen Amarok má pod kapotou naftový třílitrový šestiválec, který nahradil dvoulitr. | Foto: Jiří Červenka

1. O litr větší objem motoru
Volkswagen Amarok, který přišel na trh v roce 2010, poháněly dvoulitrové motory. Kvůli tomu však při porovnávání se soupeři ztrácel body, protože konkurenční pick-upy mají objemnější naftové čtyřválce (Mitsubishi L200 má motor o objemu 2,4 litru, Nissan Navara 2,3 litru, Ford Ranger 2,2 litru anebo pětiválec 3,2 l). Po letošním faceliftu však všechny konkurenty naopak deklasuje, nově ho pohání výhradně šestiválcový naftový motor o objemu 3,0 litru, a to zatím ve dvou výkonových variantách (150 anebo 165 kW), později je doplní ještě slabší verze. Tento motor Amarok dostal od Audi Q7, je však podstatně upraven. 

Hlavním důvodem, proč Amarok dostal upravený motor z Audi Q7 je fakt, že tento splňuje emisní normu Euro 6, zatímco naftový dvoulitr plnil pouze Euro 5.
Hlavním důvodem, proč Amarok dostal upravený motor z Audi Q7 je fakt, že tento splňuje emisní normu Euro 6, zatímco naftový dvoulitr plnil pouze Euro 5. | Foto: Eva Srpová

2. Už se nedá koupit verze s kabinou pro dva
Amarok už se nedá pořídit ve verzi Single Cab, tedy s kabinou pro dvě osoby a s delším nákladovým prostorem. Tedy alespoň ne v Evropě, na ostatních trzích (je oblíbený zejména v Jižní Americe, Africe a Rusku) je tato verze stále v prodeji.  

Asistent pro rozjezdy v kopcích je nově bez příplatku.
Asistent pro rozjezdy v kopcích je nově bez příplatku. | Foto: Eva Srpová

3. Asistent rozjezdu do kopce zdarma
Aby se s Amarokem pohodlně rozjíždělo do kopce, má ve standardní výbavě asistenta pro tento účel. Ford Ranger ho má v základní výbavě též, ale například Nissan Navara ne. Nepřiplácí se také za multikolizní brzdu. To je asistent, který vozidlo zabrzdí sám, pokud dojde k nehodě, a zabrání, nebo alespoň sníží riziko dalšího nárazu.

Amarok chce zaujmout stylem. Můžete na něj obout pneumatiky o rozměru až 20".
Amarok chce zaujmout stylem. Můžete na něj obout pneumatiky o rozměru až 20". | Foto: Eva Srpová

4. Nový nárazník, hodně chromu a obří kola
Amarok se chce líbit, má modernější přístrojovou desku. A čím bohatší výbavu si pořídíte, tím více chromu se bude na autě blyštit. A komu jde především o styl, může si pořídit kola o rozměru až 20 palců, což je opět další z prvků, které mnoho konkurentů nemá. Dostal také novou masku s hranatými mlhovými světlomety (dříve byly kulaté) a jiný nárazník, který navíc zlepšil nájezdový úhel. Ten patřil mezi konkurencí k nejhorším, nyní se s 29,5° srovnal se soupeři.

5. Superpohodlná, ale drahá sedadla
 Amarok se pyšní speciálními předními sedadly, která nazývá ErgoComfort, u nichž je možné si nastavit ideální pozici až ve 14 směrech. Dechberoucí je však jejich cena, která činí 85 888 Kč. Sedadlo ErgoComfort se nabízí i v modelu Passat, tam je však k dispozici jen pro řidiče. Stojí 29 400 Kč a má i masážní funkci, která Amaroku chybí. To se nám nezdá jako úplně fér nabídka.

Proč si koupit Passat

Zjistěte, proč je Volkswagen Passat nejoblíbenějším manažerským vozem v Česku. 

6. Největší plus – je ještě komfortnější na silnici než dřív
Listová pera na zadní nápravě byla přepracována, a tak je teď Volkswagen Amarok při jízdě ještě pohodlnější. Přitom civilizovanost na silnici patřila už dříve k nejsilnějším stránkám tohoto vozu. Troufáme si tvrdit, že patří mezi pick-upy s nejsofistikovanějším jízdním projevem, jakkoli to vypadá jako protimluv. Ve Volkswagenu zkrátka chtějí přilákat i ty zákazníky, kteří uvažují o SUV, ale občas využijí korbu pick-upu.

Vedle lepšího cestovního komfortu je důsledkem přepracování zadní nápravy i fakt, že nakládací hrana je teď níž než dřív. My naměřili 82 cm od země.
Vedle lepšího cestovního komfortu je důsledkem přepracování zadní nápravy i fakt, že nakládací hrana je teď níž než dřív. My naměřili 82 cm od země. | Foto: Eva Srpová

7. Cena je dalším nej Amaroku. Je vyšší než u konkurence
S nejobjemnějším motorem ve své kategorii a také odepsáním pracovní verze Single Cab se podstatně změnily hlavně ceny. Amarok už se nedodává ve výbavě Basic, nově se nejlevnější varianta jmenuje Trendline. A protože se zpočátku neprodávají verze s manuální převodovkou ani s nejslabší variantou motoru, ceny začínají na ambiciózních 980 009 Kč. Tolik stojí podobně výkonný Nissan Navara, avšak s lepší výbavou, než má základní Amarok. Kdo však touží po plně vybaveném pick-upu s vytříbeným chováním na silnici i talentem v terénu a vyšší cena ho neodradí, bude s Amarokem spokojen. 

 

Právě se děje

Další zprávy