Americkému výrobci hraček Mattel se nedaří dostat do zisku, prodej panenek Barbie klesá

ČTK ČTK
28. 7. 2017 7:58
Společnosti Mattel, výrobce panenek Barbie a autíček Hot Wheels, se nedaří dostat do černých čísel. Za druhé čtvrtletí tohoto roku prohloubila ztrátu na 56,1 milionu dolarů. Společnosti nepomohly navýšit zisky ani nově představené panenky.
Ilustrační foto
Ilustrační foto | Foto: Reuters

New York - Americký výrobce hraček Mattel prohloubil ve druhém čtvrtletí ztrátu na 56,1 milionu dolarů (v přepočtu 1,3 miliardy korun) z 19,1 milionu dolarů. Prodej panenek Barbie přitom klesl již třetí čtvrtletí za sebou, oznámila firma v noci ze čtvrtka na pátek.

Bez zahrnutí mimořádných položek ztráta činila 14 centů na akcii. Analytici z Wall Street čekali ztrátu jen devět centů na akcii. Tržby stouply o dvě procenta na 974,5 milionu dolarů.

Prodej značky Barbie, který začal loni oživovat, když firma představila tři nové typy panenek, znovu klesá. Ve čtvrtletí se snížil o pět procent a bez vlivu změn směnných kurzů o čtyři procenta. Tempo poklesu však zpomaluje.

Firma zdůvodňuje propad nižšími příjmy z licencí. Prodej celé divize hraček pro chlapce a děvčata, která zahrnuje značku Barbie, ale i třeba autíčka Hot Wheels, se zvýšil o deset procent, hlavně díky produktům spojeným s filmem Auta 3. Prodej značky pro nejmenší Fisher-Price se snížil o tři procenta.

Mattel obnovil svůj zájem o rozvíjející se trhy, jako je Čína, kde se spojil s internetovým obchodem Alibaba a internetovými stránkami pro rodiče Baby Tree. Tržby v oblasti Asie a Tichomoří, které z velké části tvoří tržby právě z Číny, stouply o 16 procent na 122,2 milionu dolarů.

 

Právě se děje

Další zprávy