Alberty loni v Česku zvýšily tržby na 42 miliard korun

ČTK ČTK
26. 2. 2015 11:32
Ahold se po dokončení převzetí prodejen Interspar stane novou jedničkou na českém maloobchodním trhu s podílem 21 procent.
Ilustrační snímek.
Ilustrační snímek. | Foto: Ahold

Praha - Společnost Ahold provozující obchody Albert a Interspar v Česku loni zvýšila tržby o 5,3 procenta na 1,52 miliardy eur (41,6 miliardy korun). Tržby za poslední loňské čtvrtletí stouply meziročně o 32,6 procenta na 433 milionů eur díky začlenění 49 odkoupených prodejen Interspar.

"Konkurenční trh se i nadále vyznačoval silným tlakem na cenu a nárůstem objemu akčních nabídek," uvedl Ahold. Integrace prodejen Interspar pokračuje podle společnosti dle plánu, v roce 2014 bylo na značku Albert přeměněno 14 supermarketů, hypermarkety přijdou na řadu do koncem prvního čtvrtletí.

Základní provozní marže společnosti 1,2 procenta za celý loňský rok byla poznamenána provozní ztrátou ve výši 12 milionů eur z prodejen Interspar. Po odečtení akvizice Intersparu byla základní provozní marže mírně vyšší než v loňském roce.

"V České republice očekáváme, že akvizice prodejen Spar mírně sníží marži v roce 2015, nicméně od roku 2016 bude tento dopad pozitivní. Jak bylo již oznámeno, očekáváme v souvislosti s touto akvizicí v roce 2015 jednorázový náklad ve výši 40 milionů eur," uvedla společnost ve zprávě.

Po akvizici rakouského řetězce provozoval Ahold v České republice 333 prodejen, což se projevilo na výrazném zvýšení tržního podílu. Ahold se po dokončení převzetí prodejen Interspar stane novou jedničkou na českém maloobchodním trhu s podílem 21 procent.

Společnost Ahold v roce 2013 na českém trhu podle výroční zprávy téměř zdvojnásobila zisk na 311,6 milionu korun. Tržby společnosti klesly o dvě procenta na 40 miliard korun.

 

Právě se děje

Další zprávy